سیبیل انیکیف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیبیل انیکیف
نام هنگام تولدماری آگوستا فیلیپسون
زادهٔ۲۹ مارس ۱۸۹۶
شیکاگو
درگذشت۲۷ ژوئیه ۱۹۹۷
شیکاگو
ملیتایالات متحده آمریکا
دیگر نام‌هاماری آگوستا فیلیپسون، سیبیل برینرد، سیبیل آنیکیف، سیبیل آنیکف، سیبیل آنیکیف فرید، سیبیل برینرد فرید، سیبیل فرید
پیشهعکاس
فرزندان۱

سیبیل انیکیف (انگلیسی: Sibyl Anikeef؛ ۲۹ مارس ۱۸۹۶ – ۲۷ ژوئیه ۱۹۹۷)[۱] یک عکاس آمریکایی بود. او برای پروژه هنر فدرال کار می‌کرد و در شهرهای نیویورک، سن دیگو، شیکاگو، کارمل کنار دریا، سان فرانسیسکو و لس آنجلس زندگی می‌کرد. شهرت او به خاطر نمایش شبه جزیره مونتری و پرتره‌هایی از ماهیگیران و مناظر است.[۲] او از نام‌های مختلفی از جمله سیبیل برینرد و سیبیل برینرد فرید استفاده کرد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

او با نام ماری آگوستا فیلیپسون در ۲۹ مارس ۱۸۹۶ در شیکاگو، ایلینوی به دنیا آمد. پدرش بل برینرد از کلرادو و مادرش امیل فیلیپسون از آلمان بودند.[۳] در اوایل کودکی او در بروکلین، نیویورک بزرگ شد. مادرش در سال ۱۹۰۵ درگذشت. او و خواهران و برادرانش توسط پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش وسلی و ماری برینرد در لومالند، یک جامعه الهیات در پوینت لوما، سن دیگو، کالیفرنیا بزرگ شدند. بچه‌ها در مؤسسه تئوسوفی مادام تینگلی درس می‌خواندند. پدربزرگ و مادربزرگ‌شان در سال‌های ۱۹۰۸ و ۱۹۱۰ درگذشتند و پس از آن او برای بزرگداشت آن‌ها نام خود را به «سیبیل برینرد» تغییر داد. برادر مادربزرگ مادری آنها لیمن جادسون گیج به لومالند نقل مکان کرد و پس از مرگ پدربزرگ و مادربزرگشان از بچه‌ها مراقبت کرد.

انیکیف عکاس پروژه هنر فدرال بود و از طریق آن با عکاس ادوارد وستون آشنا شد.[۴] عکس‌هایی که وستون از او گرفت را می‌توان در مجموعه‌های موزه در موزه هنر دانشگاه سیراکیوس[۵]، موزه هنرهای زیبا (بوستون) و موزه متروپولیتن هنر یافت.[۶]

زندگی شخصی[ویرایش]

در ۲۱ اکتبر ۱۹۲۱، او با همسر اول خود در شهر نیویورک، واسیلی آنیکیف خواننده اپرا از روسیه ازدواج کرد. آنها در سال ۱۹۲۷ صاحب یک پسر به نام لیمان شدند که در مسکو به دنیا آمد.

شوهر دوم او سایمون فرید، دانشمند اتمی بود، آنها در ۵ مه ۱۹۴۳ در شیکاگو ازدواج کردند.

منابع[ویرایش]

  1. "Bilder von Kunstwerken von Sibyl Anikeef (1896-1997) from Bridgeman Images". www.bridgemanimages.com (به آلمانی). Retrieved 2024-02-26.
  2. "22 Sibyl Anikeef ideas | san francisco museums, museum of modern art, modern art". Pinterest (به انگلیسی). Retrieved 2024-02-26.
  3. «Sibyl Anikeef · SFMOMA». web.archive.org. ۲۰۲۳-۰۶-۲۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۲-۲۶.
  4. «Weston and Charlot: Art and Friendship».
  5. «Sibyl Anikeef».
  6. "Edward Weston | Sibyl Anikeeff". The Metropolitan Museum of Art (به انگلیسی). Retrieved 2024-03-04.