سنگسار در منطقه فولهام

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سنگسار در منطقه فولهام
کارگردانلری الیکان
آهنگسازدان دیویس
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
تولید
تهیه‌کننده‌های اجراییجوآن برنت
آلن لندسبرگ
هوآرد لیپستون
تهیه‌کننده‌هامایکل کریسکولو
جود کینبرگ
دان گلدمن (دستیار تهیه‌کننده)
مکان‌های تولیداستیتسویل، کارولینای شمالی
مورسویل، کارولینای شمالی
فیلم‌برداریلاسلو جورج
تدوین‌گرپیتر وی. وایت
مدت۹۴ دقیقه
تولیدکنندهکمپانی لندسبرگ
توزیع‌کنندهان‌بی‌سی
پخش
شبکهٔ اصلیان‌بی‌سی
فرمت تصویرColor
فرمت صداصدای مونو
انتشار اولیه
  • ۲۴ اکتبر ۱۹۸۸ (۱۹۸۸-10-۲۴)

سنگسار در منطقه فولهام (به انگلیسی: A Stoning in Fulham County) تله فیلمی است که در سال ۱۹۸۸ توسط لری الیکان کارگردانی شده‌است. داستان این تله فیلم، در محل خیالی فولهام، مکانی در کارولینای شمالی رخ می‌دهد.[۱] این تله فیلم بر اساس داستانی واقعی دربارهٔ قتل یک نوزاد آمیش توسط گروهی از نوجوانان بی‌پروا در سال ۱۹۷۹ در ایندیانا است.[۲]

داستان[ویرایش]

خانواده‌ای آمیش از یک دورهمی به خانه‌شان بازمی‌گردند. در این هنگام، گروهی از نوجوانان بی‌ملاحظه محلی، با یک وانت باربری قرمز رنگ از کنارشان می‌گذرند و به آنها توهین می‌کنند و خانواده آمیش را با سنگ می‌زنند. سنگی به نوزاد هفت‌ماهه این خانواده برخورد می‌کند و باعث می‌شود پدر خانواده، (ران پرلمن)، تلفن همسایه نزدیک‌شان را قرض بگیرد و آمبولانس خبر کند. نوزاد می‌میرد و دادستان منطقه، جیم سندلر (با بازی کن اولین) تصمیم می‌گیرد تا آن نوجوانان را تعقیب و دستگیر کند.

اما او زمانی که می‌فهمد خانواده آمیش پیرو احکام کتاب مقدس هستند و «با خشونت، مدارا می‌کنند» و همچنین اعتقاد دارند که «این خداوند است که (از گناهکاران) انتقام می‌گیرد» ناامید می‌شود. در نتیجه دادستان باید به‌دنبال راهی باشد و آن‌ها را متقاعد کند که دربارهٔ آنچه برای‌شان اتفاق افتاده‌است؛ صحبت کنند تا در آینده جامعه آمیش از مزاحمت و آزار و اذیت در امان بمانند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Hal Erickson. "A Stoning in Fulham County (1960) - Larry Elikann - Synopsis, Characteristics, Moods, Themes and Related - AllMovie". AllMovie. Retrieved 16 June 2015.
  2. "A Stoning in Fulham County". TV.com. Archived from the original on 16 December 2020. Retrieved 9 November 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]