سلام بمبئی (فیلم ۲۰۱۶)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سلام بمبئی
پوستر فیلم
کارگردانقربان محمدپور
تهیه‌کنندهجواد نوروزبیگی
پهلاج نیهالانی
نویسندهقربان محمدپور
بازیگرانمحمدرضا گلزار
بنیامین بهادری
دیا میرزا
دالیپ تاهیل
گلشن گروور
بهروز چاهل
شایلی محمودی
پونم دهلون
فاطمه مرتاضی
موسیقیدلشادشیخ
بنیامین بهادری
فیلم‌بردارحسن پویا
تدوین‌گرسهراب خسروی
توزیع‌کنندهفیلمیران
تاریخ‌های انتشار
۱۱ آذر ۱۳۹۵ (ایران)
مدت زمان
۹۰ دقیقه (پخش در ایران)
۱۲۰ دقیقه (پخش در هند)
کشورایران
هند
زبانفارسی
انگلیسی
هندی
فروش گیشه۱۵٬۳۶۶٬۱۸۰٬۰۰۰ تومان

سلام بمبئی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی قربان محمدپور و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در ژانر عاشقانه[نیازمند منبع]، در فضایی متعادل به زبان‌های فارسی، انگلیسی و هندی؛ محصول مشترک ایران و هند است.

سلام بمبئی دومین محصول مشترک سینمای هند و ایران پس از همای سعادت با بازی محمدعلی فردین و وحیده رحمان و سانجیو کومار بازیگران سرشناس سینمای هند است و آن را در گونه فیلم‌های تجاری و سرگرمی می‌توان تعریف کرد. این فیلم از ۱۱ آذر ماه اکران به سرگروهی سینما استقلال اکران شده‌است.

این فیلم در صدا و سیما یکبار از شبکه پنج سیما با دوبله فارسی و یکبار از شبکه آی‌فیلم بازپخش شد.

خلاصه داستان[ویرایش]

سلام بمبئی داستان آشنایی یک دختر هندی (دیا میرزا) و یک پسر ایرانی(محمدرضا گلزار) را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و این دو جوان درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

فیلم «سلام بمبئی» درباره یک دانشجو به نام علی (محمد رضا گلزار) است که در رشته پزشکی دانشگاه بمبئی تحصیل می کند. کاریشما با نقش آفرینی دیا میرزا همکلاسی علی در دانشگاه است و با گذر زمان علی به کاریشما علاقه مند می شود ولی پدر و برادر کاریشما او را مجبور به نامزدی با شخص متمول و ثروتمندی به نام سوراج (گلشن گروور) کرده اند در صورتی که کاریشما هیچ علاقه ای به سوراج ندارد بلکه از او تنفر دارد چون معتقد است سوراج فقط عاشق خود و پولش است به همین دلیل شب عروسی کاریشما دست به خودکشی میزند که پزشکان جانش را نجات میدهند، علی که از غیبت طولانی کاریشما در دانشگاه نگران شده دلیل را از ریتا دوست کاریشما جویا میشود و ریتا میگوید که کاریشما خودکشی کرده، علی به عیادت کاریشما در بیمارستان میرود و به او امید و انگیزه میدهد ،همچنین یک نسخه از دیوان حافظ را به کاریشما هدیه میدهد و اینگونه روابط این دو به هم نزدیکتر و عشق شان به یکدیگر روز به روز بیشتر میشود...[۱]

حواشی فیلم[ویرایش]

بنیامین بهادری و همسرش شایلی محمودی برای اولین بار در کنار یکدیگر در فیلم سلام بمبئی به ایفای نقش پرداخته‌اند.[۲]

همکاری های بعدی[ویرایش]

پس از فروش قابل قبول فیلم سازندگان ایرانی آن تصمیم گرفتند فیلم دیگری را با مشارکت تهیه‌کننده هندی و بازیگران جدید بسازند. این قسمت دخترشیطان نام دارد و قربان محمد پور تهیه‌کننده آن می‌باشد .این اثر دومین تولید مشترک ایران و هند در زمینه ساخت آثار بزرگ سینمایی است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. «پخش قانونی و رسمی آنلاین فیلم سلام بمبئی». filmgardi.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ فوریه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۲-۲۵.
  2. معرفی کامل سلام بمبئی در سلام سینما
  3. [۱]

پیوند به بیرون[ویرایش]