سد (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سد
ژانردرام
نویسندهحسن تولگا پوسات
کارگردانحسن تولگا پوسات
بازیگرانفیاض دومان
بیران داملا ییلماز
بوراک یوروک
کشور سازندهترکیه
زبان اصلیترکی استانبولی
شمار فصل‌ها١
شمار قسمت‌ها٣٩
تولید
تهیه‌کننده‌هافاتیح آکسوی
یامور اونال
مکان تولیداستانبول
مدت١٢٠ دقیقه
تولیدکننده‌هاMed Yapim
No:9 Productions
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه فاکس
فرمت تصویر(1080i (HDTV
(576i (SDTV
فرمت صدااستریو
انتشار اولیه١٧ مارس ٢٠٢٠ –
١١ مه ٢٠٢١

سد (به ترکی استانبولی : Baraj) یک مجموعه تلویزیونی درام ساخت ترکیه است که توسط دو شرکت فیلم‌سازی Med Yapım و No: 9 Productions تولید شده است و اولین قسمت آن در ١٧ مارس ٢٠٢٠ به کارگردانی و نویسندگی حسن تولگا پوسات پخش شد. این فیلم نسخه جدیدی از فیلم سد که در سال ١٩٧٧ تولید شده، است.[۱][۲] این سریال با پخش سی و نهمین قسمت خود در ١١ مه ٢٠٢١ پایان یافت.

خلاصه داستان[ویرایش]

ناظم از طریق یک سایت دوست یابی با دختری به اسم نهیر آشنا میشه. وقتی نهیر عکس خودشو میفرسته و ناظم میبینه دختر خیلی خوشگلیه و از اون جوون تره، بخاطر رد زخمی که روی صورتش داره از فرستادن عکس خودش امتناع میکنه ولی بخاطر اصرار های نهیر و ترس از دست دادنش، عکس طارق که یه جوون خوشتیپ و چشم چرونه و از دنیای رنگارنگ استانبول به سدسازی (محل کار ناظم) تبعید شده رو براش میفرسته. نهیر هم از طارق خوشش میاد و یهویی پامیشه و به سد سازی میره و کارها از کنترل خارج میشه…

شخصیت ها و بازیگران[ویرایش]

شخصیت های اصلی[ویرایش]

شخصیت های کمکی[ویرایش]

شخصیت های به پایان رسیده[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «'Baraj' dizi oluyor... İşte yeni Aysel! - Televizyon Haberleri». web.archive.org. ۲۰۲۰-۰۱-۱۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۷-۰۵.
  2. «Baraj dizisinde Tarık Akan'ın rolünü o oynayacak». web.archive.org. ۲۰۲۰-۰۱-۱۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۷-۰۵.