ساندهاند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ساندهاند
نوعPrivately-held company
صنعتبازشناسی گفتار / Mobile Technology
بنا نهادهسپتامبر ۲۰۰۵؛ ۱۸ سال پیش (۲۰۰۵}})
محصولاتSoundHound, Hound, Houndify
وبگاه

ساندهاند (انگلیسی: SoundHound) نام یک شرکت تشخیص صوت است که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شده‌است. این شرکت فناوری‌های مرتبط به تشخیص صدا و جستجو در میان صداها را توسعه می‌دهد. این شرکت یک نرم‌افزار تشخیص موسیقی با نام ساندهاند دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهرستان سانتا کلارا، ایالت کالیفرنیا قرار دارد.[۱]

تاریخچه[ویرایش]

این شرکت در سال ۲۰۰۵ توسط کیوان مهاجر که در آن زمان یک دانشجوی دکتری در دانشگاه استنفورد در زمینه تشخیص آواز بود تأسیس شد.[۲] در سال ۲۰۱۲ این شرکت اعلام کرد که حدود ۱۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد.[۳] این شرکت اولین سرویس شناخت موسیقی است که با همراه با یک خودرو توزیع شده‌است. این همراهی با مدل جنسیس ۲۰۱۵ شرکت خودروسازی هیوندای انجام شد.[۴] تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۵ ساندهاند بیشتر ۲۶۰ میلیون در سرتاسر جهان داشت.[۵]

سامانه جستجوی میدومی[ویرایش]

میدومی (به انگلیسی: midomi) یک موتور جستجوگر قوی در زمینه آهنگ است و به نوعی شبیه وبگاه musipedia.org است.

عمل کرد[ویرایش]

میدومی با روشی به نام جستجو (پرس‌وجو) بر پایه زمزمه (یا آواز خواندن) (Query by humming) عمل می‌کند.

آهنگی را که شنیده‌اید یا اسم خواننده یا آهنگ را که به یاد دارید برای میدومی می‌خوانید و میدومی اطلاعات دقیق از آهنگ و خواننده و سال تولید و … به شما ارائه می‌دهد. پایگاه دادهٔ آن شامل میلیون‌ها آهنگ به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی و اسپانیایی است.

این برنامه روی موبایل[ویرایش]

این برنامه در حال حاضر برای سیستم عامل IOS و Android موجود است.

منابع[ویرایش]

  1. May, Patrick (3 June 2015). "Siri's got nothing on SoundHound's new app". The Mercury News. Retrieved 1 March 2016.
  2. Rollison, Damian (27 January 2010). "Tune identifier SoundHound announces new version with Pandora, tour dates". Venturebeat. Retrieved 1 March 2016.
  3. "SCREENVISION ACTIVATES SOUNDHOUND PARTNERSHIP TO CONNECT MOBILE MOVIEGOERS TO BIG SCREEN ADS | Screenvision". www.screenvision.com. Archived from the original on 24 March 2015. Retrieved 2015-06-05.
  4. "SoundHound First Music Discovery Service to Be Live on Wearables | Business Wire". www.businesswire.com. Retrieved 2015-06-05.
  5. della Cava, Marco (2 June 2015). "Hound styles itself as Siri or Cortana with a PhD". USA Today. Retrieved 1 March 2016.