ورزشگاه ریورساید

مختصات: ۵۴°۳۴′۴۲″ شمالی ۱°۱۳′۱″ غربی / ۵۴٫۵۷۸۳۳°شمالی ۱٫۲۱۶۹۴°غربی / 54.57833; -1.21694
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از ریورساید (استادیوم))
ورزشگاه ریورساید
Map
محلمیدلزبورو
شروع ساخت۱۹۹۴
بازگشایی۱۹۹۵
مالکمیدلزبورو
گردانندهمیدلزبورو
نوع زمینچمن
هزینه ساخت۱۶ میلیون پوند [۱]
گنجایش۳۴٬۷۴۲ [۲]
ابعاد۱۰۵ * ۶۹ متر

ریورساید (به انگلیسی: Selhurst Park) نام ورزشگاه اختصاصی باشگاه میدلزبورو در شهر میدلزبورو در کشور انگلستان است. این ورزشگاه از سال ۱۹۹۵ زمین خانگی باشگاه میدلزبورو می‌باشد. ظرفیت این ورزشگاه ۳۴٬۷۴۲ است .

ریورساید پانزدهمین ورزشگاه بزرگ در انگلستان می‌باشد.[۳]

ساخت[ویرایش]

در پی حادثه هیلزبورو و ابلاغ گزارش تیلور به تیم‌های فوتبال انگلیس که آن‌ها را موظف به یک سری اقدامات برای بالا بردن سطح امنیت سکوهای ورزشگاه‌ها می‌کرد باشگاه میدلزبورو تصمیم گرفت ورزشگاه قدیمی خود ، آیرسوم پارک را به‌طور کامل تخریب و ورزشگاهی جدید بسازد.

نام[ویرایش]

ریورساید ، که ترجمه فارسی آن کنار رودخانه می‌شود به این دلیل است که این ورزشگاه دقیقاً در کنار رودخانه تیس که از وسط شهر میدلزبورو می‌گذرد واقع شده‌است. بعد از آخرین بازی تیم میدلزبورو در ورزشگاه آیرسوم پارک از تماشاگران برای انتخاب نام ورزشگاه جدید نظرخواهی شد که این نام بیشترین طرفدار را داشت . دیگر نام‌هایی که مطرح بود عبارت بودند از: Middlehaven Stadium Erimus Stadium Teesside Stadium

در اولین فصلی که تیم میدلزبورو بازی‌های خود را در ورزشگاه جدید انجام میداد ، به موجب قراردادی ۳ میلیون پوندی با شرکت سلنت بسته شده بود این شرکت نام خود را به اول نام ورزشگاه اضافه میکرد و ورزشگاه تا پایان این قرارد در پایان فصل ۰۲-۲۰۰۱ به نام سلنت ریورساید بود.[۴] شرکت سلنت همان شرکت O2 است که سال‌ها اسپانسر تیم آرسنال بود.

نگارخانه[ویرایش]

نمایی از ورزشگاه ریورساید

منابع[ویرایش]

  1. "Boro FC Club Information". gazettelive.co.uk. Retrieved 25 February 2007.
  2. "The Riverside Stadium Info". MFC.co.uk. Middlesbrough F.C. Archived from the original on 26 February 2014. Retrieved 9 April 2011.
  3. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_football_stadiums_in_England
  4. Boro FC club info, The Riverside Stadium – Gazette Live

پیوند به بیرون[ویرایش]