رگدال پروداکشنز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رگدال پروداکشنز
صنعتشرکت تولید محصولات تلویزیونی
بنا نهاده۱۹۸۴
دفتر مرکزیجادهٔ تیموتی بریج، استراتفورد، وارویک‌شر، بریتانیا
افراد کلیدیاَن وود، اندرو داون‌پورت

رگدال پروداکشنز (انگلیسی: Ragdoll Productions) نام یک شرکت انگلیسیِ تولید محصولات تلویزیونی است که در شهر استراتفورد وارویک‌شر واقع است و تخصصش در تولید برناه‌های تلویزیونی کودکان است.

این شرکت در سال ۱۹۸۴ میلادی توسط «اَن وود» بنیان نهاده شد که پیش‌تر برای شبکه‌های تلویزیونی «آی‌تی‌وی یورک‌شر» و «تی‌وی-اِی‌ام» برنامه می‌ساخت.

برخی از تولیدات مشهور این شرکت عبارتند از توپولوها، رُزی و جیم، برام، بوبا، در نایت گاردن، وِی‌بولو، ماجراهای اَبنی و تیل و توییرلی‌ووها[۱]

مالک این شرکت تلویزیونی، «شرکت رگ‌دال با مسئولیت محدود» است[۲] که از سال ۲۰۰۶ با همکاری بخش بین‌المللی شبکهٔ بی‌بی‌سی، شعبه‌ای به نام «رگدال جهانی» ایجاد کرد تا محصولات خود را در خارج از بریتانیا و در سطح جهانی عرضه کند. در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی، شعبهٔ «رگدال جهانی» به قیمت ۱۷/۴ میلیون پوند به شرکت کانادایی «دی‌اچ‌اکس میدیا» فروخته شد[۳] و این شرکت کانادایی، حقِ پخش کلیه تولیدات آن را در اختیار دارد.

منابع[ویرایش]

  1. «توییرلی‌ووها». شبکه پویا. ۲۶ بهمن ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۲۴ فوریه ۲۰۱۷.
  2. "Ragdoll puts sales joint venture with BBC Worldwide on the market". The Guardian (London). 29 January 2013. Retrieved 22 March 2014. {{cite web}}: Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)
  3. "Teletubbies owner bought by Canadian firm DHX Media". The Guardian (London). 16 September 2013. Retrieved 22 March 2014. {{cite web}}: Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)

پیوند به بیرون[ویرایش]