رابرت ادوارد ادموندسون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رابرت ادوارد ادموندسون
زادهٔ۱ ژانویه ۱۸۷۲
درگذشت۱ ژانویه ۱۹۵۹

رابرت ادوارد ادموندسون (انگلیسی: Robert Edward Edmondson؛ ۱ ژانویه ۱۸۷۲ – ۱ ژانویه ۱۹۵۹) یک روزنامه‌نگار و یهودی ستیز اهل ایالات متحده آمریکا بود.

زندگینامه[ویرایش]

ادموندسون ۴۰ سال به عنوان روزنامه نگار فعالیت کرد. او کار روزنامه نگاری را از سینسیناتی اوهایو آغاز کرد. او سپس به نیویورک رفت. در نیویورک او به گفته خودش از تلاش یهودیان برای تغییر در افکار عمومی آمریکا به کمک اخبار آگاه شد. در این زمان او با فعالان نازی آشنا گردید.

ادموندسون اعتقاد داشت که روزولت یهودی زاده بوده است.

در سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ او مقالات زیادی علیه آنچه کنترل یهودیان بر بانکداری، روزنامه نگاری و اخبار در ایالات متحده می‌نامید نوشت.

ادموندسون به شدت ضد کمونیست بود و معتقد بودن اضافه کردن فلوراید به آب آشامیدنی یک توطئه کمونیستی برای کنترل کردن مردم است.

دادگاه[ویرایش]

در سال ۱۹۳۶ دادگاهی علیه ادموندسون به اتهام افترا به دین یهودیت تشکیل شد. ادموندسون برای دفاع از خود تمامی رهبران یهودی آن زمان را به دادگاه احضار کرد. از این رو کمیته یهودیان آمریکا از دادگاه درخواست کرد که اتهام او لغو شود.

سخنان در مورد یهودیان[ویرایش]

ایدئولوژی ادموندسون به شرح زیر خلاصه شده است:

من با یهودیان به خاطر دین آنان، نژادشان یا به صورت فردی مخالف نیستم بلکه مخالفت من به این دلیل است که رهبران یهودی به شدت ضد آمریکایی هستند و در تلاش برای تغییر سیاستهای دولت و کنترل کامل کشور هستند و من تا زمانی که یهودیت اینگونه رفتار کند ضدیهودی هستم. اگر این توطئه گران هر دین دیگری نیز داشتند رفتار من با آنان یکسان بود. این مشکل بزرگترین مشکل و خطرناکترین آن در زمان فعلی است. من که می‌دانستم بهترین مقابله با چنین شیاطینی افشا کردن آنان است در سال ۱۹۳۴ فعالیتی برای افشای یهودیت آمریکایی ستیز و کمونیسم تلمودی که دستورالعمل جهنم است شروع کردم: یک حاخام که شاگردانش را قربانی می‌کند، یک سیستم شیطانی بین‌المللی که فرانسه، انگلستان، آلمان و روسیه را تحت کنترل گرفته است و باعث مشکلات مالی شده است و در تلاش است که به کمک دولت روزولت ایالات متحده را نیز به صورت کامل تحت کنترل بگیرد.

منابع[ویرایش]