دینا کارتر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دینا کارتر
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولددینا کی کارتر
زاده۴ ژانویهٔ ۱۹۶۶ ‏(۵۸ سال)
نشویل، تنسی، ایالات متحده
ژانرکشور
پیشه(ها)خواننده ترانه‌سرا
ساز(ها)آواز، گیتار
سال‌های فعالیت۱۹۹۴– تاکنون
ناشر(ان)
همکاری‌های مرتبطفرد کارتر جونیور، ویلی نلسون
وبگاه

دینا کی کارتر (زاده ۴ ژانویه ۱۹۶۶) یک خواننده و ترانه‌سرای موسیقی کانتری آمریکایی است که در سال ۱۹۹۶ با انتشار اولین آلبومش آیا پاهایم را برای این تراشیدم شکسته شد؟، که گواهینامه ۵× Multi-Platinum را در ایالات متحده برای فروش بیش از ۵ میلیون دریافت کرد. پس از آن همه چیز درست می‌شود در سال ۱۹۹۸، من فقط یک دختر هستم در سال ۲۰۰۳، داستان زندگی من در سال ۲۰۰۵ و زنجیر در سال ۲۰۰۷ منتشر شدند. به‌طور کلی، آلبوم‌های کارتر ۱۴ تک‌آهنگ را به خود اختصاص داده‌اند، از جمله سه تک‌آهنگ که به رتبه یک جدول کانتری بیلبورد رسیدند: " شراب توت فرنگی "، " ما به هر حال رقصیدیم "، و " چگونه می‌توانم به آنجا برسم ".

کارتر دختر فرد کارتر، جونیور خواننده است و در نشویل، تنسی به دنیا آمد.[۱] پس از عدم موفقیت اولیه در سن ۱۷ سالگی، او در رشته توانبخشی درمانی وارد دانشگاه تنسی شد و عضویت در انجمن آلفا دلتا پی آمد. در دوران کالج، او در مکان‌های مختلف دانشگاه آواز می‌خواند و برای لذت بردن از خوانندگی اجرا می‌کرد. او همچنین یک بارمن محلی در میخانه پشت در (BDT) در کینگستون پایک بود. پس از فارغ‌التحصیلی، او با بیماران سکته مغزی و آسیب سر در حال بهبودی کار کرد. اگرچه او این کار را ارزشمند و ارزشمند می‌دانست، اما در نهایت متوجه شد که اولین عشق او موسیقی است و تصمیم گرفت حرفه موسیقی را که باقی مانده بود دنبال کند.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. "Q&A: 'Strawberry Wine' Singer Deana Carter on Her New Album, Writing with Kacey Musgraves & Watching 'Nashville'" (به انگلیسی). December 1, 2013. Archived from the original on March 23, 2018. Retrieved March 23, 2018.
  2. "Deana Carter once worked with stroke patients". The Tennessean (به انگلیسی). Retrieved March 23, 2018.