دومین اجلاس بریک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دومین اجلاس بریک
Segunda cúpula do BRIC
کشور میزبانبرزیل
تاریخ‌ها۱۶ آوریل ۲۰۱۰
شهرهابرازیلیا
شرکت‌کنندگانبریکس
پس ازنخستین اجلاس بریک
پیش ازسومین اجلاس بریکس

دومین اجلاس بریک (انگلیسی: 2nd BRIC summit) در ۱۶ آوریل ۲۰۱۰ در برازیلیا، برزیل برگزار شد. این دومین نشست بریک پس از یکاترینبورگ در سال ۲۰۰۹ بود که با حضور رهبران کشورهای عضو گروه بریک برگزار شد.

شرکت‌کنندگان[ویرایش]

عکس دسته‌جمعی رهبران کشورهای عضو بریک
کشورهای عضو بریک
دولت و رهبر میزبان در جدول برجسته نشان داده شده‌اند.
کشور نماینده عنوان
برزیل برزیل لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس‌جمهور
روسیه روسیه دمیتری مدودف رئیس‌جمهور
هند هند مانموهان سینگ نخست‌وزیر
چین چین هو جینتائو رئیس‌جمهور
میهمانان

موضوعات[ویرایش]

رهبران کشورهای عضو بریک در این اجلاس پیرامون مسائل مختلف جاری از جمله برنامه هسته‌ای ایران، توسعه بین‌الملل، پیشبرد اهداف بریک به عنوان یک نهاد بین‌المللی، وضعیت اقتصاد جهان و اصلاح نهادهای مالی جهانی گفتگو کردند.

ایران[ویرایش]

یک روز پیش از این نشست برزیل نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد. سلسو آموریم، وزیر امور خارجه برزیل گفت: " تصور ما این است که اثربخشی تحریم‌ها قابل بحث است." وی افزود که رئیس جمهور لولا همین موضوع را با سینگ، نخست وزیر هند مطرح کرده است.

توسعه[ویرایش]

رئیس‌جمهور چین، تمایل چین به شراکت مثبت در پیشبرد توسعه جهانی را اعلام کرد و گفت: " مقیاس و پیچیدگی چالش‌هایی که ما در مسیر توسعه با آنها مواجه هستیم، در هیچ جای دیگری از جهان نظیر ندارد و به ندرت در تاریخ بشر دیده شده است. باید تا مدت‌ها تلاش کنیم. مردم چین در تاریخ مدرن رنج زیادی کشیدند و بنابراین ما برای صلح، ثبات، هماهنگی و آزادی بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستیم. چین پررونق و رو به رشد که وقف صلح و هم کاری است، مایل و قادر است کمک‌های جدید و حتی بیشتری به بشریت در پیگیری صلح و توسعه کند."[۱]

گالری تصاویر[ویرایش]

رهبران کشورهای عضو بریک[ویرایش]

میهمانان[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "President Hu dwells on China's peaceful development at BRIC summit". News.xinhuanet.com. Archived from the original on April 18, 2010. Retrieved 2010-08-11.

پیوند به بیرون[ویرایش]