پرش به محتوا

دوباره تنها (ترانه داکن)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«دوباره تنها»
تک‌آهنگ داکن
از آلبوم با چنگ و دندان
تاریخ پخش۱ ژوئن ۱۹۸۴ (ژاپن)، مه ۱۹۸۵ (ایالات متحده)
ژانر
زمان۴:۳۰
ناشرالکترا
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های داکن
«واقعاً شانس آوردی»
(۱۹۸۴)
«دوباره تنها»
(۱۹۸۴)
«شکارچی»
(۱۹۸۵)
نمونهٔ صوتی
موزیک ویدئو
"Alone Again" در یوتیوب

«دوباره تنها» (به انگلیسی: Alone Again) ترانه‌ای از گروه هوی متال داکن و یکی از قطعه‌های آلبوم با چنگ و دندان است که در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. این قطعه را دن داکن (خواننده) و جف پیلسون (باسیست داکن) نوشته‌اند.

در پاور بالاد «دوباره تنها» تلفیق صدای تنور دن داکن با مجموعه‌ای از آکوردهای گیرا و تکنوازی گیتار با هجاهای شمرده -به‌خصوص در قسمت‌های اوج ترانه- تا حد زیادی موسیقی گروه بوستون و برخی دیگر از گروه‌های اِی‌اوآر اواخر دههٔ ۷۰ میلادی را به یاد می‌آورد.[۴]

دن داکن این ترانه را در ۲۵ سالگی نوشت و آن را روی یک کاست ضبط کرد. «دوباره تنها» برای هشت سال به فراموشی سپرده شد تا این‌که در زمان تولید با چنگ و دندان شرکت طرف قرارداد به اعضای داکن گفت گروه‌های دیگر مثل نایت رنجر بالادهای موفقی دارند و شما هم باید در آلبوم‌تان یک بالاد داشته باشید. آن زمان بود که دن «دوباره تنها» را به اعضای گروه پیشنهاد کرد و با تغییراتی آن را دوباره ضبط کردند.[۵]

این چیزی است که وقتی نوشتمش خیلی جوان و خام بودم. همه می‌پرسند ترانه را در مورد چه کسی نوشتی؟ نمی‌دانم. اسم دختره چی بود؟ یادم نیست. حتماً عاشق بوده‌ام… این آهنگ بسیار غم‌انگیزیست اما یادم نمی‌آید که آن را دربارهٔ چه کسی نوشتم.

موقعیت در جدول‌های فروش[ویرایش]

جدول (۱۹۸۵) بالاترین
رتبه
بیلبورد هات ۱۰۰ ایالات متحدهٔ آمریکا[۶] ۶۴
جدول جریان اصلی راک بیلبورد[۷] ۲۰

منابع[ویرایش]

  1. Bowar, Chad (۱۵ مه ۲۰۱۹). "20 Best Hair Metal Ballads of the '80s and '90s". liveabout.com (به انگلیسی). Live About. Retrieved 3 April 2021.
  2. Benson, John (۲۴ دسامبر ۲۰۱۸). "Concerts: Travis Scott adds Columbus to tour stop". mansfieldnewsjournal.com (به انگلیسی). Mansfield News Journal. Retrieved 3 April 2021.
  3. Harrison, Thomas (2011). Music of the 1980s. ABC-CLIO. p. 59. ISBN 978-0-313-36600-0.
  4. "Alone Again / Tooth and Nail". metal-archives.com (به انگلیسی). Encyclopaedia Metallum. ۲۳ مه ۲۰۰۹. Retrieved 3 April 2021.
  5. "The Story Behind DOKKEN's Most Famous Ballad 'Alone Again'". blabbermouth.net (به انگلیسی). Blabbermouth. ۱۱ مارس ۲۰۱۶. Retrieved 3 April 2021.
  6. "The Hot 100 Week of June 8, 1985". billboard.com (به انگلیسی). Billboard. ۸ ژوئن ۱۹۸۵. Retrieved 3 April 2021.
  7. "Billboard Top Rock Tracks - June 8, 1985" (PDF). Billboard. Billboard. June 8, 1985. p. 18. Retrieved 3 April 2021.