دمدایک استیر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دمدایک استیر
دمدایک استیر در پرزنت پرفکت، سن‌پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۹)
دمدایک استیر در پرزنت پرفکت، سن‌پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۹)
اطلاعات پس‌زمینه
خاستگاهمنچستر، پادشاهی متحده
ژانردارک امبینت، صداپیشگی امبینت، موسیقی الکترونیک، موسیقی رقص هوشمند
سال‌های فعالیت۲۰۰۹–تاکنون
ناشر(ان)مدرن لاو
اعضاشان کنتی
مایلز ویتاکر

دمدایک استیر (به انگلیسی: Demdike Stare) یک گروه موسیقی دارک امبینت و الکترونیک انگلیسی است که توسط دی‌جی شان کنتی و تهیه‌کننده مایلز ویتاکر تشکیل شده است. این پروژه در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در منچستر قرار دارد.

تاریخچه[ویرایش]

دمدایک استیر در سال ۲۰۰۹ توسط شان کنتی و مایلز ویتاکر که هر دو در صحنه موسیقی منچستر به خوبی تثبیت شده بودند، تشکیل شد. ویتاکر همچنین به‌خاطر کارش در پندل کاون و تحت پروژه‌های انفرادی‌اش همچون ام‌ال‌زد، دختر انقلاب صنعتی، سوم کوییکه و مایلز شناخته می‌شود. کنتی یک دی‌جی معتبر است و همچنین به دلیل همکاری با فایندرز کیپرز، یک پخش‌کننده آرشیوی مستقر در منچستر و لندن، شناخته شده است. میکس‌تیپ‌های آنها و آلبوم‌های آن‌ها تأثیرات متنوعی از جاز گرفته تا موسیقی تولیدی و صنعتی را در خود جای داده است. آنها به طور پیوسته صدا و تنظیمات خود را در طول پروژه تغییر داده‌اند. [۱][۲][۳][۴]

منابع[ویرایش]

  1. Buchanan, John D. "Demdike Stare". Allmusic. Retrieved January 4, 2016.
  2. Gibb, Rory (February 17, 2011). "Unholy Matrimony: An Interview With Demdike Stare". The Quietus. Retrieved January 4, 2016.
  3. Mansfield, Joseph Stannard,Greg Tate,Louis Pattison,Kurt Gottschalk,Mark Pilkington,Byron Coley,Clive Bell,Chal Ravens,Sam Richards,Jon Marshall,Nick Cain,Joe. "The Wire 358". The Wire Magazine - Adventures In Modern Music (به انگلیسی). Retrieved 2017-11-12.
  4. "EX.124 Demdike Stare". Resident Advisor. Retrieved 2017-11-12.

پیوند به بیرون[ویرایش]