درگاه:ایالات متحده آمریکا/نوشتار برگزیده/ژوئیه ۲۰۱۰

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
در اردوی تمرینات در آفریقای جنوبی.

تیم ملی فوتبال مردان آمریکا نماینده کشور آمریکا در بازی‌های بین‌المللی همچون جام جهانی فوتبال است. تیم ملی فوتبال زنان آمریکا دارای سابقه درخشان‌تری نسبت به مردان است، اما تیم ملی مردان دارای سابقه بیشتری است، بطوریکه در جام جهانی ۱۹۳۰ به مقام سوم جهانی رسید. آمریکا تا کنون ۹ مرتبه در جام جهانی فوتبال حضور داشته است. این در حالیست که بازی فوتبال در میان آمریکاییان هنوز محبوبیت نسبی ندارد.

اکثر بازیکنان تیم ملی آمریکا در باشگاه‌های اروپایی توپ می‌زنند، اما آمریکا خود دارای سیستم باشگاهی ۱۶ تیمی است که ام ال اس نام دارد، که مشهورترین تیم این لیگ لس‌آنجلس گالکسی است. آمریکا همچنین یک بار، در ۱۹۹۴، میزبان مسابقات جام جهانی بوده است. در میان بازیکنان آمریکایی، لندون داناون با ۴ گل، آقای گل جام جهانی است.

در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰، هدف آمریکا صرفا صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی اعلام شد، اما بر طبق نظرات مفسران آمریکایی، این تیم قابلیت صعود به مرحله نیمه نهایی را نیز داشت، چرا که با افت تیم‌های انگلیس و فرانسه در گروه‌بندی‌های نسبتا مناسبی قرار گرفت. دو مشکل عمده آمریکاییان یکی عادت نداشتن به بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای بود (که باعث ضعف در وقت اضافی در مقابل تیم ملی فوتبال غنا گردید)، و دیگری انتخابات نامناسب مربی آمریکا در اوایل هر بازی (همانند استفاده از بازیکنان ضعیف‌تری مثل ریکاردو کلارک) بود. آمریکا با نمایش خود در جام جهانی ۲۰۱۰ سعی در رواج دادن بازی فوتبال در میان آمریکاییان داشته است، و تا حدودی هم موفق بود. بازی آمریکا-غنا ۱۵ میلیون بیننده آمریکایی داشت، و آمریکاییان بیشترین تعداد بلیط مسابقات جام جهانی را نسبت به کشورهای دیگر در افریقای جنوبی خریداری کردند، که اینها یک رکورد در نوع خود محسوب می‌شود. و درخواست آمریکا برای میزبانی بازیهای ۲۰۲۲ نیز در همین راستا است، تا شاید آمریکا نیز همانند دیگر کشورهای جهان بلاخره به بازی فوتبال بطور عمومی علاقمند شود. بیشتر...