دانشنامه تاریخ جهان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشنامه تاریخ جهان
تأسیساوت ۲۰۰۹؛ ۱۴ سال پیش (۲۰۰۹}})
بنیان‌گذارJan van der Crabben
گونهسازمان غیرانتفاعی
مکان
خدماتفناوری آموزشی، آموزش
زبان‌های رسمی
زبان انگلیسی
افراد کلیدی
Jan van der Crabben (Founder and CEO), James Blake Wiener (Co-Founder), Joshua J. Mark (Co-Founder), Mark Cartwright Publishing Director
وابستگییونسکو، دانشگاه بوئنوس آیرس، OER Commons
شمار کارکنان
4 (2018)
وبگاه
نام پیشین
Ancient History Encyclopedia

دانشنامه تاریخ جهان (انگلیسی: World History Encyclopedia) یک شرکت آموزشی غیرانتفاعی است که در سال ۲۰۰۹ توسط Jan van der Crabben ایجاد شد. این سازمان مقالات، تصاویر، ویدئوها، پادکست‌ها و ابزارهای آموزشی تعاملی مرتبط با تاریخ را منتشر و نگهداری می‌کند. همه کاربران می‌توانند محتوا را در سایت مشارکت دهند، اگرچه مطالب ارسالی قبل از انتشار توسط یک تیم تحریریه بررسی می‌شود. در سال ۲۰۲۱، این سازمان به دایرةالمعارف تاریخ جهانی تغییر نام داد تا دامنه گسترده آن را بازتاب دهد و تاریخ جهان را از تمام دوره‌های زمانی پوشش دهد، برخلاف تاریخ فقط باستان.

تاریخچه سازمان[ویرایش]

ون در کرابن دایرةالمعارف تاریخ باستان را در سال ۲۰۰۹ با هدف بهبود آموزش تاریخ در سرتاسر جهان با ایجاد یک منبع تاریخی قابل دسترسی آزاد و قابل اعتماد تأسیس کرد. این سازمان غیرانتفاعی در گودالمینگ، بریتانیا و مونترآل، کانادا مستقر است، اگرچه دفتری ندارد و تیم آن در سطح جهانی توزیع شده‌است.

این سایت در زمان تأسیس بر تاریخ باستان تأکید داشت، اما بعداً به دوره‌های قرون وسطی و اوایل مدرن نیز تغییر یافت. در سال ۲۰۲۱، این سازمان برای انعکاس این تغییرنام خود را به دایره المعارف تاریخ جهانی تغییر‌داد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]