دانشنامه اورگن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

دانشنامهٔ تاریخ و فرهنگ اورگن (انگلیسی: Oregon Encyclopedia of History and Culture) دانشنامه‌ای است که تمرکزش بر تاریخ و فرهنگ ایالت اورگن در ایالات متحده آمریکا است.

این دانشنامه یکی پروژه مشترک میان «دپارتمان تاریخ دانشگاه ایالتی پورتلند»، «شورای آموزگاران زبان انگلیسی اورگن» و «انجمن تاریخ اورگن» است و از ۱۴ فوریه ۲۰۰۸ مصادف با ۱۴۹مین بنیان‌گذاری این ایالت آغاز به‌کار کرد. این پروژه در ابتدا به عنوان یک دانشنامه آنلاین راه اندازی شد، اما هدف آن است که در نهایت، آن را به صورت کتاب نیز منتشر کنند.[۱] هدفِ این پروژه، ایجاد دستکم ۳۰۰۰ مقاله است.[۲] تا ژوئن ۲۰۲۰، بیش از ۱۷۵۰ مقاله توسط بیش از ۴۰۰ نویسنده از سراسر ایالت منتشر شده‌است. مطابق پیش‌بینی‌های اولیه، این دانشنامه هزینه ای در حدود ۲–۱ میلیون دلار خواهد داشت.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. Noelle Crombie (February 13, 2008). "Historians launch first-ever encyclopedia of Oregon". The Oregonian. Archived from the original on 2008-02-14. Retrieved January 27, 2014.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Katy Muldoon (February 14, 2008). "Call it Oregon-pedia". The Oregonian. p. E1. Archived from the original on 2016-03-04.

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبگاه رسمی