خانه الویس پرسلی

مختصات: ۳۵°۶′۱۲٫۰۳۷۸″ شمالی ۸۹°۵۵′۱۱٫۲۱۱۶″ غربی / ۳۵٫۱۰۳۳۴۳۸۳۳°شمالی ۸۹٫۹۱۹۷۸۱۰۰۰°غربی / 35.103343833; -89.919781000
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خانه الویس پرسلی
موقعیتپلاک ۱۰۳۴ جاده اودبان.
ممفیس، تنسی
مختصات۳۵°۶′۱۲٫۰۳۷۸″ شمالی ۸۹°۵۵′۱۱٫۲۱۱۶″ غربی / ۳۵٫۱۰۳۳۴۳۸۳۳°شمالی ۸۹٫۹۱۹۷۸۱۰۰۰°غربی / 35.103343833; -89.919781000
ساختحدوداً ۱۹۵۴
معمارهاوارد هندورکر[۱]
سبک معماریخانه مزرعه‌داری
ش. منبع ثبت ملی05001217
افزوده‌شده به
فهرست ملی
۲۰۰۶

خانه الویس پرسلی یک خانه به سبک مزرعه‌داری یک طبقه در محله‌ای مسکونی در ممفیس، تنسی است. الویس پرسلی خواننده بین مارس ۱۹۵۶ و مارس ۱۹۵۷[۲] قبل از نقل مکان به گریس‌لند در اینجا با والدینش زندگی می‌کرد.

درباره خانه[ویرایش]

این خانه یک خانه یک طبقه به سبک مزرعه با فونداسیون بتنی و گاراژ متصل به دو ماشین است.[۱] در یک محله مسکونی آرام واقع شده و دارای چهار اتاق خواب و دو حمام است.[۳] یک نرده آجری و فلزی توسط خانواده پرسلی نصب شد.[۴] در حیاط خلوت یک گاراژ موتور سیکلت است.[۴] الویس در سال ۱۹۵۶ استخری را در حیاط خلوت نصب کرد،[۱] که در آن زمان بزرگترین استخر مسکونی شهر بود.[۵] استخر در سال ۲۰۰۶ برداشته شد.[۶]

در ابتدا خانه به رنگ سبز،[۱] سپس سفید، سپس دوباره سبز رنگ آمیزی شد.[۶]

تاریخچه[ویرایش]

خانه با صندوق پست

الوئیس پرسلی این خانه را در ۱۲ مارس ۱۹۵۶ به مبلغ ۲۹۵۰۰ دلار از شرکت ولز پلی‌وود خریداری کرد[۶][۷] و ۵۰۰ دلار پیش پرداخت برای خانه گذاشت.[۲] او فقط ۲۱ سال داشت.[۲] خانه جدید فاصله چندانی با محل سکونت قبلی او در خیابان ۱۴۱۴ گتول نداشت، جایی که اکنون یک خشکشویی سکه‌ای است.[۶]

مدت کوتاهی پس از نقل مکان به آنجا، آهنگ او هتل دل‌شکستگان به محبوب‌ترین آهنگ در کشور تبدیل شد (قبل از اینکه در ماه آوریل در رتبه اول جدول بیلبورد قرار گیرد) و طرفداران خانه را مورد حمله قرار دادند،[۸] که به سرعت تبدیل به یک نقطه کانونی برای بازدید طرفداران، افراد مشهور و رسانه‌ها شد.[۴][۶] عکس‌های این خانه در مجلات ملی مانند لوک، سونتین و پارید منتشر شد.[۶] پلیس اغلب برای برخورد با اوباش هوادارانی که در خیابان بودند فراخوانده می‌شد.[۸][۶]

علاقه طرفداران و عکاسان بسیار زیاد شد و پس از ۱۳ ماه الویس به گریس‌لند نقل مکان کرد[۶] و ملک جاده اودبان را به عنوان بخشی از خرید عمارت و املاک فروخت.[۶] الویس و مالک گریسلند، روث مور، خانه‌های خود را با هم عوض کردند.[۶] او به خانه اودبان نقل مکان کرد که او به عمارت-املاک نقل مکان کرد.[۶] از آن زمان تاکنون این ملک حدود هشت بار فروخته شده است.[۶]

پلاک نصب شده بر دیوار خانه الویس پرسلی

پلاکی روی آجرکاری روی حصار نصب شده که برروی آن نوشته شده است:

در ۲۰ مارس ۱۹۵۶ الویس پرسلی و والدینش، ورنون و گلدیس، به خانه شماره ۱۰۳۴ جاده اودبان نقل مکان کردند که با حق امتیاز از اولین رکورد فروش میلیون دلاری او، «هتل شکسته» خریداری شد. سالی بود که حرفه او را مشخص کرد. این خانه اکنون متعلق به بنیاد خانواده مایک کرب است که به حمایت از آموزش موسیقی و بازسازی مکان‌های موسیقی تاریخی اختصاص دارد. در سال ۲۰۰۶، این بنیاد مؤسسه موسیقی مایک کرب را در کالج رودز ایجاد کرد تا حفظ و تحقیقات مربوط به موسیقی را پیش ببرد.

همچنین ببینید[ویرایش]

  • فهرست‌های ثبت ملی مکان‌های تاریخی در شهرستان شلبی، تنسی

پیوند به بیرون[ویرایش]

  • "HISTORIC FIRST HOME OF ELVIS". Website of Mike Curb. Mike Curb. Retrieved 17 March 2019.
  • "1034 Audubon Drive". Scotty Moore's website. Scotty Moore. Retrieved 17 March 2019.
  • "Elvis Presley's 1956 Home, 1034 Audubon Drive, Memphis, TN". Elvis Australia. Official Elvis Presley Fan Club. Retrieved 17 March 2019.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام NRHPNom وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام EPNews3 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام EPNews وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ ۴٫۲ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Businesswire وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  5. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام NME وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  6. ۶٫۰۰ ۶٫۰۱ ۶٫۰۲ ۶٫۰۳ ۶٫۰۴ ۶٫۰۵ ۶٫۰۶ ۶٫۰۷ ۶٫۰۸ ۶٫۰۹ ۶٫۱۰ ۶٫۱۱ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Moore وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  7. Guralnick, Peter (1999). Elvis Day by Day: The Definitive Record of His Life and Music. Ballantine Books. ISBN 978-0345420893.
  8. ۸٫۰ ۸٫۱ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام EPNews2 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).