حملات دسامبر ۲۰۱۲ شمال نیجریه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حملات دسامبر ۲۰۱۲ شمال نیجریه
بخشی از the شورش بوکو حرام
حملات دسامبر ۲۰۱۲ شمال نیجریه (نیجریه)
موقعیتنیجریه مایدوگوری و پوتیسکام
تاریخ۲۵, ۲۸ دسامبر ۲۰۱۲ (یوتی‌سی ۱:۰۰+)
هدفشهروندان مسیحی نیجریه
گونه حمله
تیراندازی کور و آتش‌سوزی
کشته‌ها۲۷

حملات دسامبر ۲۰۱۲ شمال نیجریه (انگلیسی: December 2012 shootings in Northern Nigeria) مجموعه حملات و تیراندازی‌ها در ایام جشن‌های کریسمس بود. در روز ۲۵ دسامبر حملاتی به کلیساهای مایدوگوری و پوتیسکام صورت گرفت؛ که حداقل ۱۲ نفر تلفات داشت.[۱] به رغم این که بوکوحرام مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفت، اما انگشت اتهام متوجه این گروه است. در حملات دیگری که در ۲۵ و ۲۸ دسامبر توسط مهاجمین مسلح به ۶ کلیسای شهر پوتیسکام واقع در ایالت یوبه در شمال شرق کشور و در روستای موسیری صورت گرفت، کلیساها به آتش کشیده شده و حداقل ۱۵ تن کشته شدند که در میان آن‌ها کشیش‌های همه کلیساها وجود داشتند.[۲] سه روز بعد، در تاریخ ۲۸دسامبر، در روستای موساری، پانزده مسیحی دیگر کشته شدند. مهاجمان به روستا حمله کردند و گلوی آن‌ها را در حالی که در خواب بودند بریدند. قربانیان شامل یک افسر پلیس راهنمایی و چهارده غیرنظامی بودند.[۳]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Deadly Christmas attack on Nigeria church – Africa". Al Jazeera English. December 25, 2012. Retrieved December 25, 2012.
  2. "12 killed in attacks on two churches in Nigeria". CNN. December 25, 2012. Retrieved December 25, 2012.
  3. "Vijftien christenen gedood in dorp Musari – Het Nieuwsblad" [Fifteen Christians slain in Muscari village]. Nieuwsblad.be (به هلندی). December 30, 2012. Retrieved January 5, 2013.