جنگجویان آتش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جنگجویان آتش
کارگردانچالرم دانرونگ
تهیه‌کنندهپراکیا پینکائو
نویسندهچالرم دانرونگ
بازیگراندن چوپنگ
پانا ریتیکرای
توزیع‌کنندهسهامونگکل فیلم اینترنشنال
مگنولیا پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۱ دسامبر ۲۰۰۶ (۲۰۰۶-12-۲۱)
مدت زمان
۱۰۳ دقیقه
کشورتایلند
زبانتایلندی

جنگجویان آتش (تایلندی: ฅนไฟบิน) یک فیلم وسترن و رزمی تایلندی محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی و نویسندگی چالرم دانرونگ با بازی دن چوپنگ و پانا ریتیکرای است.[۱][۲]

در تایلند، عنوان انگلیسی به عنوان جنگجویان آتش ذکر شده‌است.[۳] این فیلم با حضور بازیگران و گروهی کاملاً تایلندی ساخته شد و چندین ماه در دهکده‌ای کوچک در ناحیه فو ویانگ، استان کون کن فیلمبرداری شد.[۴]

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان در دهه ۱۸۹۰ تایلند است.[۵] سیانگ یک جنگجوی جوان موی تای است که در یک معبد بودایی بزرگ شده‌است و گاومیش آبی را می‌دزدد که توسط مهاجمان بی‌پروا از کشاورزان فقیر آیسان گرفته شده بود. او به دنبال مردی با خالکوبی در قفسه سینه است که پدر و مادرش را کشته‌است.

منابع[ویرایش]

  1. Frater, Patrick. November 2, 2006. "Magnolia to handle Thai 'Dynamite', Variety (retrieved on November 7, 2006).
  2. "It's Official! Magnolia Pictures Picks Up Tabunfire AKA Dynamite Warrior!" بایگانی‌شده در ۲۰۰۷-۱۱-۰۵ توسط Wayback Machine, Twitchfilm.net, November 1, 2006.
  3. MovieSeer synopsis بایگانی‌شده در ۲۰۰۷-۰۹-۲۶ توسط Wayback Machine (retrieved on December 23, 2006).
  4. Behind the Scenes, BK Magazine, p. 24, December 29, 2006-January 4, 2007.
  5. Lord Waeng mentions that the railway to Korat has been newly opened, placing the time frame of the story sometime in the 1890s. (Historical background بایگانی‌شده در ۲۰۰۷-۰۱-۲۹ توسط Wayback Machine, State Railway of Thailand, December 29, 2006.)

پیوند به بیرون[ویرایش]