تونی باسگلوپ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

آنتونی جان باسگلوپ (زاده ژوئیه ۱۹۶۸) [۱] [۲] یک نویسنده تلویزیونی بریتانیایی است که بیشتر به خاطر نویسندگی درون انسان (۲۰۱۲)، آنچه می‌ماند (۲۰۱۳)، خدمتکار (۲۰۱۹-۲۰۲۳) و مینی‌سریال تا انتهای زمین اقتباسی از سه‌گانه ویلیام گلدینگ شناخته شده است.

در آغاز کار[ویرایش]

باسگلوپ یک قسمت از سریال بخش کودکان را نوشت که از آی‌تی‌وی پخش شد. در سال ۱۹۹۸ او اپیزودی از حادثه به نام «اسباب بازی‌ها و پسران» را در سری ۱۳ نوشت. این قسمت ۱۲٫۵۸ میلیون نفر تماشا کردند. [۳] در سال ۲۰۰۰ او درام جنایی تابستان در حومه را نوشت که توسط دیوید آتوود کارگردانی شد. [۴] [۵]

بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۲ باسگلوپ چهل و چهار قسمت از ایست‌اندرز را نوشت. [۵] اولین قسمت او در ۲۱ اکتبر ۱۹۹۶ و آخرین قسمت در ۳ دسامبر ۲۰۰۲ پخش شد. در سال ۲۰۰۱ او اولین قسمت از ساکنان ، [۴] و کمدی کوتاه آن تو نیستی، آن منم را نوشت. در سال ۲۰۰۴ او اپیزودی از قانون‌شکنان به نام موضع نرم را نوشت. او در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ دو قسمت از معلمان را نوشت.

منابع[ویرایش]

  1. "Anthony BASGALLOP - Personal Appointments (free information from Companies House)" (به انگلیسی). companieshouse.gov.uk. Retrieved 14 December 2019.
  2. England & Wales, Civil Registration Birth Index, 1916–2007
  3. "BARB Top 30s".
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ "William Golding's 'To The Ends of the Earth' – starts Wednesday 6 July at 9.00pm on BBC TWO". BBC. 19 May 2005. Retrieved 20 October 2013. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «BBC1» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ "The price is right". The Guardian. Rodger, Jennifer. 25 November 1999. Retrieved 20 October 2013. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «G1» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).

پیوند به بیرون[ویرایش]