تصادف (مجموعه تلویزیونی ۲۰۰۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تصادف
پرونده:Crash 2008 Intertitle.png
سازندهگلن مازارا
بازیگراندنیس هاپر
ارلن تور
راس مک‌کال
جاکو سیمس
موران آتیاس
تام سایزمور
اریک رابرتس
جیک مک‌لافلین
جولی وارنر
کیت کارادین
آهنگسازمارک آیشام
کشور سازندهآمریکا
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۲
شمار قسمت‌ها۲۶
تولید
تهیه‌کننده‌های اجراییگلن مازارا
پل هگیس
رابرت مورسکو
باب یاری
مکان تولیدالبوکرکی، نیومکزیکو
دوربینفیلم‌برداری تک دوربین
مدت۶۰ دقیقه
تولیدکنندهلاینزگیت تله‌ویژن
پخش
شبکهٔ اصلیاستارز
انتشار اولیه۱۷ اکتبر ۲۰۰۸ (۲۰۰۸-10-۱۷) –
۱۸ دسامبر ۲۰۰۹ (۲۰۰۹-12-۱۸)
وبگاه

تصادف (به انگلیسی: Crash) یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی با بازی دنیس هاپر و اریک رابرتس است. این اولین سریال اصلی است که توسط شبکه استارز تولید شده‌است. این شبکه یک فصل ۱۳ قسمتی را سفارش داد که برای اولین بار در ۱۷ اکتبر ۲۰۰۸ پخش شد. این سریال بر اساس فیلمی با همین عنوان ساخته شده‌است. سریال توسط گلن مازارا برای تلویزیون توسعه داده شد. شبکه استارز فصل دوم را سفارش داد که در سپتامبر ۲۰۰۹ پخش شد و در دسامبر ۲۰۰۹ به پایان رسید.

بازخوردها[ویرایش]

بررسی‌های این مجموعه متفاوت است: گینیا بلافانت از نیویورک تایمز گفت: «این نمایش به سختی اصلی‌ترین تصویر از لس آنجلس است، اما جذابیتی جذاب و جاه‌طلبی برای گفتن یک داستان بزرگ دارد».[۱] از سوی دیگر، برایان لوری از ورایتی نوشت: «هیچ ذره‌ای اصالت در آن وجود ندارد»[۲]

منابع[ویرایش]

  1. Ginia Bellafante (2008-10-16). "Trafficking in Intimate Deceptions". The New York Times. Archived from the original on 2020-11-17. Retrieved 2018-04-27.
  2. Matthew Gilbert (2008-10-17). "As a series, 'Crash' flails to be daring". The Boston Globe. Archived from the original on 2020-11-17. Retrieved 2008-10-17.

پیوند به بیرون[ویرایش]