ترامبو (فیلم ۲۰۱۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ترامبو
کارگردانجی روچ
بازیگرانبرایان کرانستون
دایان لین
هلن میرن
لوئی سی. کی.
ال فانینگ
جان گودمن
موسیقیتئودور شاپیرو
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۱۲۴ دقیقه[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۵ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۷٫۳ میلیون دلار[۳]

ترامبو (انگلیسی: Trumbo) فیلمی زندگینامه‌ای و درام آمریکایی به کارگردانی جی روچ است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به برایان کرانستون، دایان لین، هلن میرن، لوئی سی. کی. و ال فانینگ اشاره کرد. داستان فیلم دربارهٔ زندگی فیلم‌نامه‌نویس هالیوودی دالتون ترامبو است، که بر اساس زندگینامه‌اش توسط بروس الکساندر کوک ساخته شده‌است. ترامبو توسط شرکت بلیکر استریت در ۶ نوامبر ۲۰۱۵ در ایالات متحده اکران شد. همچنین برایان کرانستون برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار شد.

چکیده داستان[ویرایش]

در اواخر دهه ۱۹۴۰ در هالیوود، فیلمنامه‌نویس موفق دالتون ترامبو که متهم به عضویت در حزب کمونیست بود، از اشتغال به حرفه اش منع شد. او در آن زمان یکی از کسانی بود که «یکی از ده نام بزرگ هالیوود» نامیده می‌شد. او تا آخر بر باورهایش پافشاری می‌کند و این سرسختی کار و خانواده اش را به خطر می‌اندازد.

منابع[ویرایش]

  1. Jordan Mintzer. "'Trumbo': TIFF Review". The Hollywood Reporter. Retrieved September 14, 2015.[پیوند مرده]
  2. Baum, Gary. "Bryan Cranston Goes From Drug Lord to Communist in Blacklist Saga 'Trumbo': "A Socialist, But He Loved Being Rich"". The Hollywood Reporter. Retrieved 24 November 2015.
  3. "Trumbo (2015)". Box Office Mojo. Retrieved December 10، 2015. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)

پیوند به بیرون[ویرایش]