تالار شهرداری بروخه

مختصات: ۵۱°۱۲′۲۹″شمالی ۳°۱۳′۳۷″شرقی / ۵۱٫۲۰۸۱°شمالی ۳٫۲۲۶۹°شرقی / 51.2081; 3.2269
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تالار شهرداری بروخه
تالار شهرداری بروخه از میدان برگ
Map
اطلاعات کلی
شهر یا شهرکبروخه
آغاز ساخت۱۳۷۶
طراحی و ساخت
معمار- ناشناخته (برخی بر این باورند که یان روگیرز؛ همچنین برخی باور دارند: یان ون ریسل یا ماتیو ساگن بوده.)
مهندسیان روگیرز (۱۳۷۶–۱۴۲۱ فاز ساخت)

تالار شهرداری بروخه (به انگلیسی: Bruges City Hall) (هلندی: دربارهٔ این پرونده Stadhuis ) این بنا به سبک معماری گوتیک است که بین سال های ۱۳۷۶ و ۱۴۲۱ ساخته شده. این ساختمان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان های شهر هلند بورگوندی سابق است. [۱]

تاریخچه[ویرایش]

نخستین مرمت[ویرایش]

پس از آتش‌سوزی ناقوس در سال ۱۲۸۰، «گیسلهوس» که قبلاً به عنوان زندان سنت فلاندر استفاده می شد و از کار افتاده بود، محل جلسه برای شورای شهر شد. در سال ۱۳۷۶، این بنا تخریب و با یک ساختمان جدید که توسط کانتز لایز ساخته شد، جایگزین شد. [۲]مسئولیت ساخت آن هم به جان روجیرز داده شد. [۳] این بنا طی قرن‌های ۱۶ و ۱۷ به سمت جنوب گسترش یافته‌است، این سالن اولین ساختمان شورای شهری به سبک یادبود گوتیک در فلاندرز است هزینه ساخت آن گواهی بر قدرت اقتصادی و سیاسی شهر است. در این بنا از سبک تالارهای لوون و اودنارد در شهر بروکسل و گنت الهام گرفته شده.[۳] منتقدان معماری این ساختمان را با اشاره به فراوانی، تکرارهای منظم برجسته می‌دانند. این بنا دارای طاقچه هایی است که پنجره را دربرمی‌گیرد، اگرچه مشخص نیست که این سبک در بروخه ابداع شده باشد. در زمان انقلاب فرانسه همه مجسمه‌ها تخریب شدند و تعداد کمی از قطعات آن ها اکنون در موزه های بروخه موجود است. در سال ۱۷۶۶، در سمت چپ نمای ساختمان تغییراتی داده شد تا با نمای سمت‌راست متقارن شود.

آخرین مرمت[ویرایش]

بین سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۹۰۵، معمار برجسته محلی لایس دلاکینسیری و معمار نئوگوتیک ژان باتیست بتون مرمت فضای داخلی را آغاز کردند و تالارها با یک «تالار گوتیک» جایگزین شدند. [۴] دکوراسیون غنی این تالار اکنون رقابتی با نمای استاندارد خارجی دارد. سقف چوبی دو بخشی بازسازی و گسترش یافت تا کل فضا را بپوشاند. مدال‌ها تصاویری ماننده تصویر پیامبران، بشارت دهندگان و قدیسین، عهد جدید را نشان می‌دهد. روی دیوار نقاشی‌های دیواری آلبرشت دی ورینت از صحنه‌های تاریخ بروخه را نشان می‌دهد.[۵] اینها نمونه ای از پیشرفت‌های نئوگوتیک قرن نوزدهم هستند. طاق سنگی مربوط به سال ۱۷۶۶، که سطح پایینی را پوشانده، با یک سازه چوبی شبه تاریخی جایگزین شد که توسط چهار ستون نگهداری می شود.

نگارخانه[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Stadhuis (City Hall)". Information Office Markt (Historium), Brugge. Retrieved 4 August 2015.
  2. André Vandewalle, 'Het Brugs Stadhuis: 600 jaar geschiedenis', in: 600 Jaar Brugs Stadhuis, 1376-1976, Bruges، 1976، ص. 9
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Livia Snauwaert (July 2002). Burg 12 Stadhuis. Gids voor architectuur in Brugge. Terra - Lannoo, Uitgeverij. ISBN 978-9020947113.
  4. Arne Vandewalle; Prof. دکتر. لیندا ون سنتوورت (راهنما) (2010). "Louis Delacenserie (1838-1909): بهتر است نئوگوتیک؟" (PDF). Universiteit Gent. Retrieved 5 August 2015. {{cite web}}: Unknown parameter |کار= ignored (help)
  5. html "Brugse stadhuis". Het lexicon Kunstbus (Guus Jurcka & Jacobine Feekes). Retrieved 5 August 2015. {{cite web}}: Check |url= value (help)


برای مطالعه بیشتر[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]