بخیه‌ها (ترانه)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«استیچز»
تک آهنگ شان مندز
از آلبوم دست نوشته
تاریخ پخش۵ مه ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-05-۰۵)
تاریخ ضبطآیلند ریکوردز
ژانرپاپ
زمان۳:۲۶
ناشرآیلند ریکوردز
تهیه‌کننده(ها)اندرو گلتر
موزیک ویدئو
ویدئو در یوتیوب

«بخیه‌ها» تک‌آهنگی از هنرمند اهل کانادا شان مندز است که در ۵ مه ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-05-۰۵) منتشر شد.

این تک‌آهنگ در چارت‌های اسکاتلند، بریتانیا در رتبه اول و در چارت‌های ایتالیا، والونیا، ایرلند، نروژ، لهستان، دانمارک، سوئد، استرالیا، سوئیس، نیوزلند، اتریش، فلاندرز، جزو ده ترانه اول قرار گرفت.

این ترانه در ابتدا برای آی تونز توسط ایسلند رکورد در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۵ سفارش داده شد و پس از آن به عنوان رادیو رکورد در ۵ ماه مه ۲۰۱۵ به عنوان سومین نسخه رسمی این آلبوم سرویس داده شد.[۱]«کوک» اولین آهنگی است که مندز برای اولین بار در نمودار پخش در بیلبورد ظاهر کرد و در ماه ژوئن ۲۰۱۵ شماره ۳۶ در Mainstream Top 40 شد و در نهایت به شمارهٔ اول رسید.

زمینه[ویرایش]

این آهنگ مرکب از B ♭ کوچک با سرعت ۱۵۰ ضربه در دقیقه و زمان امضا ۴ ۴ تشکیل شده‌است.[۲]آواز مندز یک و نیم اکتاو، از D ♭ ۳ تا کمربند A ♭ ۴ پس از پل که به کورو ادامه می‌دهد، فاصله دارد. این آهنگ نوشته و تولید شده توسط دنی پارکر، تدی گایگر و دانیل کریایکیدس بوده و توسط مندز در سال ۲۰۱۴ ثبت شده‌است.

ویدئوی رسمی موسیقی «کوک» در پارکینگ ضبط می‌شود، جایی که مندز به نظر می‌رسد که توسط برخی از نیروهای نامرئی که نمایانگر احساسات او است اذیت و آزار می‌شود.[۳]

انتقادات[ویرایش]

جان کرامنیکا از نیویورک تایمز «کوک» را به عنوان بهترین آهنگ سال ۲۰۱۴ نامگذاری کرده‌است.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. «Top 40/M Future Releases | Mainstream Hit Songs Being Released and Their Release Dates ...». web.archive.org. ۲۰۱۵-۰۵-۰۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۹.
  2. Teddy، Geiger؛ Danny، Parker؛ Daniel، Kyriakides؛ Shawn، Mendes (۲۰۱۵-۰۴-۱۵). «Stitches». Musicnotes.com. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۹.
  3. Garibaldi, Christina. "Shawn Mendes Has A Dance Party For One In 'Stitches' Video". MTV News (به انگلیسی). Retrieved 2019-04-09.
  4. Pareles، Jon؛ Ratliff، Ben؛ Caramanica، Jon؛ Chinen، Nate (۲۰۱۵-۱۲-۱۵). «The Best Songs of 2015» (به انگلیسی). The New York Times. شاپا 0362-4331. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۹.