بخش ۲: بچه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«بخش ۲: بچه»
قسمت مندلورین
شمارهٔ قسمتفصل ۱
قسمت ۲
کارگردانریک فاموییوا
نویسندهجان فاورو
موسیقیلودویگ گورانسون
فیلم‌برداربری آیدوئین
تدویناندرو اس. ایزن
تاریخ انتشار اصلی۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-11-۱۵)
مدت۳۰ دقیقه
بازیگر(های) مهمان
بازیگران

بازیگران مهمان
  • استیون جکسون پاورز جونیور. درنقش ریش سفید جاوا
گاه‌نگاری قسمت
قبلی →
«بخش اول: مندلورین»
← بعدی
«بخش سوم: گناه»

«بخش ۲: بچه» دومین قسمت از فصل اول سریال اینترنتی آمریکایی مندلورین است که بر اساس شخصیت‌های جورج لوکاس ساخته شده‌است. این قسمت در دیزنی+ در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ در ایالات متحده، کانادا و هلند به نمایش درآمد. این سریال ماجراهای مندلورین (پدرو پاسکال) را دنبال می‌کند، یک شکارچی جایزه بگیر که افرادی که برایشان بالاترین پیشنهاد داده شده‌است، شکار می‌کند. این اپیزود به کارگردانی ریک فامویوا و توسط خالق سریال جان فاورو نوشته شده‌است.

داستان[ویرایش]

هنگامی که مندلورین گروگو یا کودک را به سفینه خود برمی‌گرداند، یک گروه از جاواها قطعات سفینه اش را می‌دزدند. او به همراه کویل پیش جاواها رفته و جاواها به او می‌گویند باید تخمی را پیششان بیاورند تا قطعاتشان را پس بگیرند؛ بنابراین او و کودک می‌روند تا تخم را بیاورند اما، موجودی به نام مادهورن که صاحب تخم هاست مندلورین را شکست می‌دهد تا اینکه کودک از نیرو استفاده کرد و آن موجود را بالا می‌برد و پس از آن مندو آن موجود را شکست می‌دهد. مندو تخم را به جاواها داده و قطعات سفینه اش را پس می‌گیرد و به همراه کویل سفینه را درست کرده و به خانه اش برمیگردد.

تولید[ویرایش]

توسعه[ویرایش]

این قسمت توسط ریک فامویوا کارگردانی،[۱] و توسط جان فاورو شورانر سریال ساخته شده‌است.[۲]

موسیقی[ویرایش]

لودویگ گورانسون موسیقی متن این قسمت را ساخت.[۳]

نقد[ویرایش]

"کودک" تحسین منتقدان را دریافت کرد. در وبسایت راتن تومیتوز، قسمت دارای رتبه تصویب ۹۲٪ با میانگین امتیاز ۷٫۵۵ از ۱۰ را، بر اساس ۳۷ بررسی دریافت کرد. اجماع منتقدان وب سایت در ادامه گفته‌اند: "کوتاه اما مؤثر"، "کودک" به چند سؤال پاسخ می‌دهد، اما داستان را بهمراه سادگی زیبایی که به‌طور همزمان رضایت بخش و جذاب است سوق می‌دهد. "[۴] کریس ا. هاینر از گیم اسپات قسمت دوم را این گونه بیان کرد: «برنامه مورد نظر ما».[۵] سوزانا پولو از پولیگان دربارهٔ این قسمت گفت «احساس می‌کنم دارم جک سامورایی یکی از بهترین برنامه‌های کارتون نت ورک ' را نگاه می‌کنم» و دارم آن را با این قسمت مقایسه می‌کنم.[۶] بن لیندبرگ از رینگر برای سؤال حد مهارت مندلورین معتقد است که "بهترین در پارسک است، اما پس ازاینکه در بارها و بارها فرو در آروالا-۷ غوطه ور شد، به نظر می‌رسد که این را باید تایید کنیم که مندورا به "کاربردی‌ترین شکارچی جایزه بگیر در یک استخر استعدادهای محدود "لقب داد.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. Tyler, Jacob (October 18, 2019). "Star Wars: The Mandalorian: Season 1 Writers Comprise of Jon Favreau, Dave Filoni, Rick Famuyiwa, & Chris Yost". Geeks WorldWide (به انگلیسی). Retrieved October 23, 2019.
  2. "The Mandalorian – Episodes". Writers Guild of America West (به انگلیسی). Retrieved November 1, 2019.
  3. "The Mandalorian: Chapter 2 (Original Score)". Apple Music (به انگلیسی). Apple Inc. November 15, 2019. Retrieved December 5, 2019.
  4. "The Mandalorian: Season 1 Episode 2". Rotten Tomatoes. Fandango. Retrieved December 1, 2019.
  5. E. Hayner, Chris (November 15, 2019). "Star Wars: The Mandalorian Chapter 2 Review - The Show We Were Looking For". GameSpot (به انگلیسی). CBS Interactive. Retrieved November 15, 2019.
  6. Polo, Susana (November 15, 2019). "The Mandalorian episode 2 is basically Samurai Jack for Star Wars". Polygon (به انگلیسی). Vox Media. Retrieved November 15, 2019.
  7. Lindbergh, Ben (November 15, 2019). "'The Mandalorian' Chapter 2: Are We Sure the Mando Is Good?". The Ringer (به انگلیسی). Vox Media. Retrieved November 15, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]