بحث راهنما:همکاری

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

با گرفتن یک غلط املایی ساده هم می‌توانید در پیشرفت این دانشنامهٔ آزاد مؤثر باشید. --دالبا(گفتگو) ۱۴ شهریور ۱۳۹۱/ ‏۴ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۲۷ (UTC)[پاسخ]

✓ رضا ۱۶۱۵ / ب ‏۶ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۴۷ (UTC)[پاسخ]

محتویات

ایلام و شهر نیمه مختار دیاله عراق ازجمله مناطقی هستند که که مرز بین اعراب (شیعه)و اکراد(شیعه) منطقه می باشند.

افزودن بخشی برای کسانی که می‌خواهند به گسترش محتوایی ویکی کمک کنند

این صفحه بازدید زیادی دارد ولی مشکلات زیادی نیز دارد.

  1. این صفحه اصلاً به کاربران توضیح نمی‌دهد که چرا و تا چه حد کاری که انجام می‌دهند به ویکی می‌تواند کمک کند. این صفحه تا حد زیادی حتی به کاربر جهت خاصی را برای مشارکت نشان نمی‌دهد؛ الگوریتمی هم برای آنکه از کجا شروع کند و راهکاری برای حل مشکل و کسب راهنمایی ارائه نمی‌کند. یعنی نوشتار مشکل انگیزش، هدف‌دار، شفاف و جذاب بودن دارد.
  2. صفحه راهکار ساده و مشخصی برای کمک «افراد متخصص» ارائه نمی‌کند.

پیشنهادم این است که

  1. متن از مورد مورد به نوشتهٔ کاملی در آید و انگیزه خواننده را برای ویرایش بیشتر کند.
  2. فهرستی کلی از درگاه‌ها ارائه شود و کاربری که به موضوعی علاقمند است به درگاه و ویکی‌پروژهٔ مربوط مراجعه کند.

دو نکتهٔ دیگر هم که شاید کمک کنند پیوند به راهنمای ترجمه و مقالات حیاتی است. هدف این است که کاربران به ترجمه و گسترش مقالات حیاتی ترغیب شوند. به عبارت دیگر این صفحه به دو بخش تقسیم شود: (i) اگر می‌خواهید کمک کنید چه کار کنید و (ii) اگر به مشکل برخوردید چه کار کنید. طاها (بحث) ‏۶ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۰۶:۲۴ (UTC)[پاسخ]

به این نکته توجه داشته باشید که معمولا فردی که ویکی نویس شوید را مطالعه می کند می خواهد هر چه سریعتر ویرایش کند و معمولا حوصله مطالعه ندارد یا حوصله دیدن متن طولانی و مطالعه آن را ندارد در نتیجه باید این صفحه تا حد امکان کوتاه و مختصر باشد تا در صورتی که خواننده راغب به همکاری شد آن را مطالعه کند .

همچنین در صفحه مقالات درخواستی مجموعه ای از درخواسته از جمله وپ:حیاتی وجود دارد که دیدی کلی تر نسبت به وپ:حیاتی داردYamaha5 (بحث) ‏۸ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۰۵:۴۸ (UTC)[پاسخ]

سلام. من چون خودم هنوز مهر ویکی نویس شدنم خشک نشده بهتر میتونم از "سردرگم شدن" شرحی از این درک عینی بدم و همچنین راه حل این حالت شایع(باختصار):

فهرستی از تمام "اصطلاحات و کلید واژه ها و کلمات اختصاری" مورد استفاده ی ویکی نویس (صرف نظر از میزان کاربرد-و طبق حروف الفباء) به همراه "کاربرد واژه-چگونگی بکار گیریش... (شبیه فرهنگ لغت انگلیس به فارسی) .

همین.
عرض کردم که، باختصار!! 😊
شاد باشید.

satiaR ‏۲۲ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۱۵ (UTC)

خطای دستوری

مقاله‌ای از پیش موجود را گسترش دهید...!

دوستان، به نظر جمله فوق اشکال دستوری داره، ویا من متوجه نشدمش!! satiaR ‏۲۲ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۰۴ (UTC)

منطقه کردی عربی ایلام

مناطق جنوب غربی ایلام ازجمله سرنی ریکا انارک بولی(گنجوان) میمک مناطقی هستند که افراد کرد و عرب دران زندگی می کنند وبه کوورب معروف هستند.

سرنی

منطقه جنگ زده