پرش به محتوا

بحث درگاه:وقایع کنونی/وقایع ۱۴ مارس ۲۰۰۸

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱۶ سال پیش توسط زرشک

با درود.

فکر نمیکنم احتیاجی به حذف اون خبر بود. خبر، نقل قول گفته‌های امریکاییان بود. امریکاییان هم که لزوما حرف و نظرشان صحت ندارد که.--زرشک ‏۱۴ مارس ۲۰۰۸، ساعت ۲۰:۳۰ (UTC)پاسخ

مشکلش درستی آن گفتار نبود. مشکلش این است که قرار نیست چیزهایی که کسی می‌گوید را اینجا منعکش کنیم. خوب ایران چیز دیگری می‌گوید، باید اینجا بنویسیم؟ و یا هر نقل قول دیگری ‏• Яohaŋ ٭ ۲۳ اسفند ۱۳۸۶، ‏۲۰:۳۶(UTC)
من در این مورد پافشاری نخواهم کرد، چون میدانم اینگونه اخبار میتواند برای برخی حساسیت زا باشد (گو اینکه خبر مال رویترز و امثالهم است).
اما معلوم است که از نظر شما اینکه آمریکا در مورد ایران چه میگوید اصلا مهم نیست و حتی خبر محسوب نمی‌شود. ولی نقل قول هم بنظر من خبر است و این «کسی» که میگویید هر کسی نیست، بلکه وزارت امور خارجه امریکاست که ایران را دارد با همین نقل قول‌هایش (چه درست و چه غلط) به پای میز محاکمه در شورای امنیت می‌کشاند. همین نظر و گفتار وزارت امور خارجه امریکاست که تعیین میکند که ایران تحریم شود یا نه.--زرشک ‏۱۴ مارس ۲۰۰۸، ساعت ۲۱:۲۴ (UTC)پاسخ
از نظر من چنین نیست. طرفین روزانه چندین بار به هم توپ و تشر می‌روند (چه اینورش چه آنورش) نشد که هر چی این و آن گفت ما بازتاب دهیم. تا واقعه‌ای از این بده بستان‌ها صورت نگرفته به نظر من صلاحیت آمدن در این صفحه را ندارد. البته نظر شما بر نظر من ارجح است. هر طور صلاح هست اقدام کنید ‏• Яohaŋ ٭ ۲۳ اسفند ۱۳۸۶، ‏۲۳:۵۰(UTC)
البته گمان نکنید که من برای گرایش سیاسی به ایران چنین گفتم. چرا که از این دست حرف‌ها برای کسانی که اینور آبند مضحکه‌ای بیش نیست و وقعی نمی‌نهند ‏• Яohaŋ ٭ ۲۳ اسفند ۱۳۸۶، ‏۲۳:۵۲(UTC)
روهان جان، شما به هر حال به بودن این خبر معترضید. من هم پس بنابراین فکر میکنم که در این مورد تا توافق نظری نباشد، خبر بکار برده نشود بهتر است. چیز زیاد مهمی نیست :)
اما در این مورد فکر میکنم اشتباه میکنی. بگذار مثالی بزنم:
پارسال موقعی که پاپ آمد و محمد پیامبر و اسلام را به خشونت متهم کرد، اگر بخاطر داشته باشی، خیلی‌ها شاکی شدند و ریختند توی خیابانها و فوران هیجانات و... تا اینکه یک کشیش راهبه هم در این گیرودار در افریقا کشته شد. رسانه‌های عمومی اینجا هم قضیه را بلافاصله حسابی بزرگ کردند و میزگردها در مورد «خشونت و اسلام» (طبق معمول) برگزار شد و الخ.
چند روز بعد ان پی آر مصاحبه‌ای زنده با دکتر نصر داشت. در آن برنامه یکی از شنوندگان زنگ زد و گفت: «شما مسلمانان چرا اینقدر خشونت طلبید؟ حالا پاپ یک حرفی زد، درست یا نادرست. باید بزنید یکی را بکشید؟ تا یکی یک حرفی میزند آن را اهانت به اسلام میخوانید و حکم مرگ این و آن را میدهید و آدمک آتش میزنید. این کشیش به هیچ وجه مستحق مرگ نبود. چه جوابی دارید؟»
دکتر نصر: «شما در اشتباهید. به همین راحتی نمیتوانید بگویید پاپ یک حرفی زد. سر سخنان نسنجیده و حرفهای اینچنینی، جنگ‌ها در تاریخ شروع شده و میلیونها نفر سر تنها یک حرف کشته شده‌اند. پاپ باید از عواقب ادعای تنش زای خود آگاهتر می‌بود.»--زرشک ‏۱۵ مارس ۲۰۰۸، ساعت ۰۰:۴۹ (UTC)پاسخ
  • البته حرف داریم تا حرف. هر وقت پاپ هم هفته‌ای دو بار آن حرف را تکرار کرد که هفته‌ای دو بار جنجال نمی‌شود. ایالات متحده هم از این حرف‌ها زیاد می‌زند. چه برای ایران چه جاهای دیگری که خوشش نیاید. برای ایران که ماشاالله. حالا دلیل نشد که طرف یه حرفی زده ما اینجا منعکس کنیم. ما که خبرنگار نیستیم. در مورد پاپ هم همان سخنش جنجال به پا کرد. اگر همین حرف هم جنجال به پا کرد من مشکلی ندارم. ولی به نظر کسی به اینطور نظرها توجهی نمی‌کند (مردم را می‌گویم، شاید دولت‌ها چیز دیگری باشد) ‏• Яohaŋ ٭ ۲۴ اسفند ۱۳۸۶، ‏۰۷:۴۷(UTC)