پرش به محتوا

بحث الگو:!

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱ سال پیش توسط 91.98.212.107 در مبحث ویلیام کورن‌هاوزر

ویلیام کورن‌هاوزر[ویرایش]

در مورد این نویسنده مهم امریکایی اطلاعاتی در ویکی پدیا موجود نیست من از سایت دانشکده برکلی توضیحاتی که روابط عمومی دانشگاه پس از مرگ وی نوشته است استحراج و تنظیم کردم مه در اینجا به اشتراک می گذارم https://newsarchive.berkeley.edu/news/media/releases/2004/07/12_kornhauser.shtml

کورنهاوزر در1925 در  شیکاگو به دنیا آمد و در کالج آنتیوک در اوهایو تحصیل کرد. به عنوان بخشی از یک نیاز کاری خارج از دانشگاه انطاکیه، او در مدرسه محلی هایلندر در تنسی کار کرد که بر سیاست بین نژادی و کارگری متمرکز بود. در آنجا به عنوان یک فعال حقوق مدنی آموزش دید.

کورنهاوزر از هایلندر در سال 1943 به ارتش ایالات متحده ملحق شد و قبل از اخراج در سال 1946 در ایتالیا به عنوان ناوبر در اسکادران بمب 20 خدمت کرد.

او در سال 1948 لیسانس اقتصاد، در سال 1950 فوق لیسانس جامعه شناسی و دکترا در جامعه شناسی در سال 1953 گرفت.  همه مراحل تحصیل خود را  در دانشگاه شیکاگو گذراند . کورنهاوزر در سال 1952 مدرس جامعه شناسی در دانشگاه کلمبیا شد و در سال 1953 به بخش نوپای جامعه شناسی دانشگاه کالیفرنیا برکلی پیوست.

ویلیام کورنهاوزر جامعه شناس سیاسی و متخصص جنبش های اجتماعی بیشتر زندگی آکادمیک خود را از سال 1953 تا زمان مرگش در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی گذراند. در طول سال‌ها، او ده‌ها مقاله علمی نوشت و کتاب دیگری با عنوان «دانشمندان در صنعت: تضاد و تطبیق» در سال 1962 منتشر کرد.  او در طول دهه 1960، بخشی از گروهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه برکلی بود که فعالانه از جنبش آزادی بیان حمایت می کردند. این گروه پیشنهادهایی را طراحی کرد که برای حل هرج و مرج در محوطه دانشگاه و کمک به دانشجویان برای برنده شدن خواسته هایشان طراحی شده بود. کورنهاوزر همچنین از مخالفان سرسخت جنگ ویتنام بود.

او به صورت محلی در یک سازمان مردمی به نام اقدام شهروندان برکلی شرکت کرد. در سطح ملی، او در مناقصه ریاست جمهوری جورج مک گاورن در سال 1970 و با جنبش انجماد هسته ای کار کرد.

ریچارد براون، استاد بهداشت عمومی در UCLA و مدیر مرکز تحقیقات سیاست سلامت UCLA، زمانی که براون دانشجوی کارشناسی ارشد در UC برکلی در اواخر دهه 60 بود با کورنهاوزر ملاقات کرد. براون با اشاره به اینکه کورنهاوزر در کمیته پایان نامه او خدمت می کرد، گفت: «او استاد نزدیک من بود. او گفت که این جامعه شناس همچنین "بسیار در دسترس و بسیار درگیر با دانشجویان و با مسائل مهم روز - جنبش آزادی بیان و جنگ در ویتنام و انواع مسائل با دانشجویان در محوطه دانشگاه" بود.

براون گفت که کورنهاوزر ارزش‌های آکادمیک بحث‌های علمی را در مشارکت در گفتگوی عمومی ارج می‌نهاد و به آن احترام می‌گذاشت و این  "انسانیت واقعی را در نحوه نگرش او به مسائل و کاربرد جامعه‌شناسی در مسائل واقعی اجتماعی نشان می‌دهد."

ویلیام کورنهاوزر سرانجام  در سوم  جولای  2004  در سن 79 سالگی بر اثر حمله قلبی در خانه خود در برکلی درگذشت. خانم روث روسنر کورنهاوزر، همسرش جامعه شناسش پیش از آن  در سال 1995 درگذشته بود. بازماندگان کورنهاوزر عبارتند از دخترش، آن، از شهر نیویورک. و خواهرش، روت زوبرنسکی از میلواکی، 91.98.212.107 ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۲۹ (UTC) مهم ترین کتاب او سیاست و جامعه توده ای است . 91.98.212.107 ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۳۶ (UTC)پاسخ