باشگاه فوتبال مونترال کنکوردیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

باشگاه فوتبال مونترال کنکوردیا یک تیم فوتبال کانادایی مستقر در مونترال، کبک بود که قبلاً با نام اسپارتا و سپس کانادین آئولیتس شناخته می‌شد. این باشگاه در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۱ قهرمان کانادا شد.

در دهه ۱۹۵۰، این باشگاه به نام باشگاه فوتبال اسپارتا مونترال چکسلواکی کانادایی یا به سادگی اسپارتا اف‌سی شناخته می‌شد. در سال ۱۹۵۶، این تیم برنده جام کبک شد و همچنین برای اولین بار در جام چلنج نماینده استان بود. مربیگری تیم در آن سال بر عهده داگ مک‌ماهون بود.

در سال ۱۹۵۹، با تاجر املاک و مستغلات جو اسلیومویکس به عنوان رئیس، تیم نام خود را به باشگاه فوتبال کانادین آئولیتس تغییر داد. در سپتامبر، این تیم با شکست دادن وستمینستر رویالز قهرمانی کانادا را به دست آورد و جام سرخپوشان کارلینگ را بالای سر برد.

در سال ۱۹۶۰، اسلیومویکس نام تیم را به باشگاه فوتبال مونترال کنکوردیا تغییر داد. در لیگ ملی فوتبال، کنکوردیا در رده سوم جدول رده بندی لیگ قرار گرفت.

در سال ۱۹۶۱، تیم مونترال کنکوردیا هم در لیگ ملی فوتبال و هم در لیگ بین‌المللی فوتبال بازی کرد. آنها در جدول رده بندی لیگ ملی فوتبال کشور دوم شدند. در ۲۹ ژوئیه، کنکوردیا ونکوور فایر فایترز را ۱–۰ در ورزشگاه فیلون مونترال شکست داد تا دومین قهرمانی خود در کانادا را در سه سال به دست آورد.[۱]

سرمربیان[ویرایش]

بازی‌ها در لیگ بین‌المللی فوتبال ۱۹۶۱[ویرایش]

مونترال کنکوردیا کانادا۰–۱انگلستان اورتون
Preview[۲]
post[۳]
الک یانگ ۷۲'
تماشاگران: ۸،۰۰۰
مونترال کنکوردیا کانادا۲–۰رومانی دینامو بخارست
تیلو مائوله ۲۵'
آپارد کیرالی ۵۰'
news[۴]
مونترال کنکوردیا کانادا۱–۱ترکیه بشیکتاش
خوزه سانچز ۲۵' news [۵] سینول بیرول ۱۶'
مونترال کنکوردیا کانادا۳–۱موناکو موناکو
هومبرتو گامبارو
خوزه سانچز
[۷] بارت کارلیر
تماشاگران: ۴،۵۰۰
مونترال کنکوردیا کانادا۲–۲جمهوری ایرلند شامروک روفرز
اولیویو لاسردو ۳۸'
خوزه سانچز ۵۱'
[۸] لیام هنسی ۲۹'
تامی هامیلتون ۵۹'
تماشاگران: ۴۰۰

منابع[ویرایش]

  1. "The Vancouver Sun 31 Jul 1961, page 11". Newspapers.com (به انگلیسی). Retrieved 2023-01-19.
  2. Gillespie, Norman (23 May 1961). "International League Makes Debut Concordia Meets Everton Tonight". The Montreal Gazette. Retrieved 12 June 2011.
  3. Gillespie, Norman (24 May 1961). "Everton Eleven Defeats Concordia 1–0". The Montreal Gazette. Retrieved 13 June 2011.
  4. Gillespie, Norman (31 May 1961). "Concordia Beats Dynamo". The Montreal Gazette. Retrieved 13 June 2011.
  5. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام tmg وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  6. Note: The match was a double header with Kilmarnock FC vs. New York Americans preceding.
  7. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام tmg2 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  8. Norman Gillespie: Concordia, Shamrock Rovers Tie, The Montreal Gazette, 25 July 1961, p. 21