ایستگاه اوداته

مختصات: ۴۰°۱۷′۱۶٫۸″ شمالی ۱۴۰°۳۳′۲۳٫۴″ شرقی / ۴۰٫۲۸۸۰۰۰°شمالی ۱۴۰٫۵۵۶۵۰۰°شرقی / 40.288000; 140.556500
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ایستگاه اوداته

大館駅
مکان1-3-1 Onari-chō, Ōdate-shi, Akita-ken 017-0044
Japan
مختصات‌ها۴۰°۱۷′۱۶٫۸″ شمالی ۱۴۰°۳۳′۲۳٫۴″ شرقی / ۴۰٫۲۸۸۰۰۰°شمالی ۱۴۰٫۵۵۶۵۰۰°شرقی / 40.288000; 140.556500
گرداننده
خطوط
فاصله402.9 kilometers from Fukushima
سکوها1 side + 1 island platform
دیگر اطلاعات
وضعیتStaffed (Midori no Madoguchi)
وبگاه
تاریخچه
بازشده۱۵ نوامبر ۱۸۹۹
ترافیک
مسافر (FY۲۰۱۸)۹۰۶
خدمات
توقف قبلی Logo of the شرکت راه‌آهن شرق ژاپن (JR East) راه‌آهن شرق ژاپن توقف بعدی
Takanosu
به طرف Akita
Tsugaru Ikarigaseki
به طرف Aomori
Hayaguchi
به طرف Akita
Ōu Main Line
Rapid
Shimokawazoi
به طرف Shinjō
Ōu Main Line
Local
Shirasawa
به طرف Aomori
Higashi-Ōdate
به طرف Morioka
Hanawa Line پایانه
موقعیت
Ōdate Station در پرفکچر آکیتا واقع شده
Ōdate Station
Ōdate Station
موقعیت پرفکچر آکیتا
Ōdate Station در ژاپن واقع شده
Ōdate Station
Ōdate Station
Ōdate Station (ژاپن)

ایستگاه اوداته (انگلیسی: Ōdate Station) یک ایستگاه قطار در اوداته، آکیتا، ژاپن، که توسط شرکت راه‌آهن شرق ژاپن (JR East) اداره می‌شود.

مجسمه هاچیکو[ویرایش]

سگ وفادار هاچیکو یک سگ آکیتا (سگ) نر است که در روستای نیتا، منطقه کیتاآکیتا (شمال آکیتا) (شهر کنونی اوداته، آکیتا) به دنیا آمد و در ۱۴ ژانویه ۱۹۲۴ (۱۳ تایشو) با قطار باربری از این ایستگاه به توکیو حمل شد. از آنجایی که او بعدها به دلیل وفاداری به استادش مشهور شد. زمانی که زادگاهش اوداته متوجه شد که مجسمه برنزی سگ وفادار هاچیکو در ایستگاه شیبویا نصب خواهد شد، داوطلبان مجسمه ای از همان نمونه اولیه مجسمه سگ وفادار هاچیکو شیبویا را در مقابل ایستگاه اوداته ساختند. مراسم رونمایی در ایستگاه در ماه مارس ۱۹۳۵ در همان ماه و سال درگذشت (مرگ ۸ مارس ۱۹۳۵) وی برگزار شد.[۱]

مجسمه سگ آکیتا مانند شیبویا مورد علاقه بسیاری از مردم به عنوان نماد شهر بود، اما در سال ۱۹۴۴، مانند مجسمه برنزی در شیبویا، به دلیل دستور جمع‌آوری فلزات در جنگ اقیانوس آرام برای اهدای فلز بازیابی شد. پس از جنگ، در اوت ۱۹۴۵، مجسمه در مقابل ایستگاه شیبویا بازسازی و نصب شد، اما بازسازی مقابل ایستگاه اوداته محقق نشد. مدت‌ها بعد، در ماه مه ۱۹۶۰، یک «مجسمه سگ آکیتا» در مقابل ایستگاه اوداته نصب شد که بر روی سگ وفادار هاچیکو در هنگام جوانی تمرکز داشت.

پس از جنگ، مجسمه ای از گروه سگ‌های آکیتا در سال ۱۹۶۴ در مقابل ایستگاه نصب شد.

در سال ۱۹۸۲، ۵۰ سال پس از مرگ هاچیکو، انجمن گردشگری شهر اوداته، آکیتا گروهی را برای بازسازی مجسمه هاچیکو، سگ وفادار تشکیل داد و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی را برای بازسازی مجسمه انجام داد. ۱۴ نوامبر ۱۹۸۷: مجسمه برنزی هاچی در مقابل ایستگاه قطار اوداته بازسازی شد و مراسم رونمایی انجام شد.[۱]

علاوه بر این، به مناسبت اکران فیلم «هاچیکو مونوگاتاری» در سال ۱۹۸۷، اتاق بازرگانی و صنعت اوداته مجسمه هاچیکو از فوم استایروفوم (foamed styrol) را ساخت که به ایستگاه اهدا شد و در بهار ۱۹۸۹ به عنوان «معبد هاچیکو» در محل نصب شد. این مجسمه بزرگ و تقریباً ۲ متر ارتفاع و عمق داشت. با این حال، از آنجایی که از استایروفوم ساخته شده بود، شروع به خراب شدن کرد و یک مجسمه برنزی نسل دوم با کمک‌های اهدایی «مجسمه برنزی سگ وفادار هاچیکو و انجمن نگهداری از مجسمه گروه آکیتا اینو» ساخته شد. معبد هاچیکو نیز در همین راستا بازسازی شد و مراسم در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۹ برگزار شد. این مجسمه ۸۵ سانتی‌متر ارتفاع و ۴۰ سانتی‌متر عرض و ۹۰ سانتی‌متر عمق دارد و پایه و قاب و تابلوی اطلاعات مبدأ از سنگ توف (سنگ) ساخته شده‌است.

در آوریل ۲۰۱۹، هنگامی که مرکز تبادل توریست [آکیتا اینو نو ساتو] در مقابل ایستگاه اوداته ساخته شد، مجسمه برنزی نیز در مقابل ورودی اصلی جابجا شد.

در حال حاضر، روبروی خانه سایتو نخستین صاحب هاچیکو در اوگونای، شهر اوداته، بنای سنگی وجود دارد که روی آن نوشته شده‌است: «زادگاه هاچیکو، سگ وفادار».

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Odate, the home of the faithful dog, Hachi. (秋田犬)". 大館市役所 (به ژاپنی). Retrieved 2024-01-10.

پیوند به بیرون[ویرایش]