ایرج ملکی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ایرج ملکی
زادهٔ۱۵ تیر ۱۳۵۲ ‏(۵۰ سال)
کرمانشاه، ایران
ملیتایرانی
پیشهکارگردان، بازیگر
سال‌های فعالیت۱۳۸۶–اکنون

ایرج ملکی (زاده ۱۵ تیر ۱۳۵۲) در کرمانشاه، کارگردان و بازیگر اهل ایران است. او با گذاشتن کلیپ‌های معروف به مزاحمت در فضای مجازی به شهرت رسید.[۱][۲]

ایرج ملکی متولد سال ۱۳۵۲ در کرمانشاه و دارای و فوق لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی و مهندسی کامپیوتر است. او همچنین کارمند دولت در وزارت نیرو است. ایرج ملکی در حال حاضر کارشناس نیروگاه برق شهر بیستون کرمانشاه است. وی در چند برنامه تلویزیونی و همچنین مسابقه جوکر حضور یافته است.[۳][۴][۵]

کاندیداتوری انتخابات مجلس[ویرایش]

ملکی در سال ۱۴۰۲ کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی از شهر کرمانشاه شد.[۶][۷]این کاندیداتوری واکنش‌های فراوانی در پی داشت.[۸]او در مصاحبه ای اعلام کرد: برخی‌ها می‌گویند که مجلس جای یک طنزپرداز نیست درحالی‌که بنده فقط یک طنزپرداز نیستم بلکه فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم هستم و در کنار مردم و میان آن‌ها هستم و مشکلات، دغدغه‌ها و مطالبات آن‌ها را به خوبی می‌شناسم و در آثاری هم که در قالب فیلم کوتاه تولید کرده‌ام به این دغدغه‌ها پرداخته‌ام از این رو ویژگی‌های یک نماینده مجلس را در خود می‌بینم که کاندید شده‌ام.[۹][۱۰]او در گفت‌وگویی بعد از تأیید صلاحیتش برای کاندیداتوری مجلس گفت: شاید روزی رئیس‌جمهور هم شدم.[۱۱]ایرج ملکی در تبلیغات خود گفت: اگر به مجلس بروم، ازدواج می‌کنم. خیلی از احزاب و اشخاص پیشنهاد دادند با آنها ائتلاف کنم، قبول نکردم[۱۲][۱۳] در نهایت ایرج ملکی با شکست در انتخابات از راهیابی به مجلس بازماند.[۱۴][۱۵]

منابع[ویرایش]

  1. «واکنش‌ها به تأیید صلاحیت ایرج ملکی از چطور به تو گیر ندادن تا رضه خوانی خامنه‌ای». صدای آمریکا. ۱۴۰۲-۱۲-۰۳.
  2. «ایرج ملکی کیست؟ از کار در روابط عمومی تا کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی». تابناک. ۱۴۰۲-۱۲-۰۵.
  3. «ایرج ملکی کیست و چرا معروف شد؟». فرارو. ۵ اسفند ۱۴۰۲.
  4. «ایرج ملکی». خبرگزاری مهر. ۸ اسفند ۱۴۰۲.
  5. «ببینید، ناراحتی و دلخوری ایرج ملکی بعد از حضور در «جوکر»». خبرآنلاین. ۱ دی ۱۴۰۰.
  6. «ایرج ملکی: طنزپرداز دغدغه مردم را می‌شناسد/ ویژگی یک نماینده مجلس را دارم». ایرنا. ۶ اسفند ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲.
  7. «لطیفه گوی فضای مجازی برای انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شد +پوستر تبلیغاتی «استاد ملکی» !». خبرآنلاین. ۶ اسفند ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲.
  8. «بازتاب کاندیدا شدن ایرج ملکی در انتخابات مجلس شورای اسلامی». صدای آمریکا. ۶ اسفند ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲.
  9. «نخستین مصاحبه ایرج ملکی بعد از اعلام کاندیداتوری مجلس». ۶ اسفند ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲.
  10. «حرف‌های بامزه ایرج ملکی پس از کاندیداتوری مجلس (ویدئو)». تابناک. ۶ اسفند ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲.
  11. «اظهارات عجیب چهره خبرساز انتخابات/ ایرج ملکی: شاید روزی رئیس‌جمهور هم شدم». خبرآنلاین. ۴ اسفند ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۴ اسفند ۱۴۰۲.
  12. «اظهارات عجیب کاندیدای کمدین برای رای آوری: اگر به مجلس بروم، ازدواج می‌کنم». خبرآنلاین. ۸ اسفند ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲.
  13. «ایرج ملکی: برخی گروه‌های سیاسی برای ائتلاف کردن با من تماس گرفتند». ایران اینترنشنال. ۸ اسفند ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲.
  14. خبرآنلاین (۱۲ اسفند ۱۴۰۲). «ایرج ملکی شکست خورد /نمایندگی مجلس شاید وقتی دیگر». خبرآنلاین. دریافت‌شده در ۱۴ اسفند ۱۴۰۲.
  15. ایران اینترنشنال (۱۲ اسفند ۱۴۰۲). «ایرج ملکی به مجلس راه پیدا نکرد». ایران اینترنشنال. دریافت‌شده در ۱۴ اسفند ۱۴۰۲.