یوبیکوتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از اوبیکوتی)
یوبیکوتی
نوعPublic
نماد سهام شرکتبورس نیویورکUI
ISINUS90353W1036 ویرایش در ویکی‌داده
صنعتشبکه رایانه‌ای
انرژی
بنا نهادهاکتبر ۲۰۰۳؛ ۲۰ سال پیش (۲۰۰۳}})
دفتر مرکزینیویورک
محصولاتسخت‌افزار شبکه
تعداد کارکنان۸۴۳ نفر

یوبیکوتی (انگلیسی: Ubiquiti) یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سن حوزه، کالیفرنیا، در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد.[۱] این شرکت اکنون در شهر نیویورک مستقر است،[۲] یوبیکوتی ارتباطات داده بی‌سیم و محصولات سیمی را برای شرکت‌ها و خانه‌ها با نام‌های تجاری متعدد تولید و به فروش می‌رساند. در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۱، یوبیکوتی عرضه عمومی سهام اولیه خود (IPO) را با ۷٫۰۴ میلیون سهم، به قیمت ۱۵ دلار به ازای هر سهم، انجام داد.[۳]

محصولات[ویرایش]

اولین خط تولید یوبیکوتی سری کارت‌های رادیویی مینی PCI "Super Range" بود که پس از آن این شرکت تولید محصولات بی‌سیم دیگر را دنبال کرد.

کارت‌های Xtreme Range (XR) این شرکت بر روی باندهای غیر استاندارد IEEE 802.11 کار می‌کردند که تداخل آنرا در باندهای ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵٫۸ گیگاهرتز کاهش داد. در اوت ۲۰۰۷ یک گروه آماتور ایتالیایی رکورد جهانی فاصله را برای پیوندهای نقطه به نقطه در طیف ۵٫۸ گیگاهرتز ثبت کردند. تیم ایتالیایی با استفاده از دو کارت XR5 و یک جفت آنتن دیش ۳۵ دسی‌بی، توانست یک پیوند ۳۰۴ کیلومتری (حدود ۱۸۸ مایل) با سرعتی بین ۴ تا ۵ مگابیت بر ثانیه ایجاد کند.[۴]

این شرکت (با نام تجاری Ubiquiti Labs) همچنین روترهای شبکه مش بی‌سیم خانگی و دستگاه ترکیبی نقطه دسترسی را به عنوان محصولات خانگی با نام AmpliFi تولید می‌کند.[۵]

برندها[ویرایش]

محصولات یوبیکوتی شامل Unifi ٫ AmpliFi ٫ EdgeMax ٫ UISP ٫ AirMax ٫ AirFiber ٫ GigaBeam و UFiber است. معروف‌ترین‌ترین سری محصولات این شرکت UniFi است که بر روی شبکه‌های خانگی، شبکه‌های سیمی و بی‌سیم تجاری متمرکز است.EdgeMax یک خط محصول اختصاص داده شده به شبکه‌های سیمی است که فقط شامل روترها و سوئیچ‌ها می‌شود.UISP که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، مجموعه ای از محصولات برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی است.[۶]

AirMax خط تولیدی است که به ایجاد پیوندهای نقطه به نقطه (PTP) و نقطه به چند نقطه (PtMP) بین شبکه‌ها اختصاص دارد.AirFiber و UFiber به ترتیب توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنت بی‌سیم (WISP) و ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) استفاده می‌شوند.

محصولات نرم‌افزاری[ویرایش]

کنترلر UniFi یک بسته نرم‌افزاری است که می‌تواند بر روی سخت‌افزارهای خاص (UniFi Cloudkeys, UniFi Dream Machine) اجرا شود یا می‌تواند بر روی لینوکس، مک یا ویندوز نصب شود. این نرم‌افزار تمام دستگاه‌های متصل (نقاط دسترسی، روترها، سوئیچ‌ها، دوربین‌ها، قفل‌ها) را مدیریت می‌کند و یک نقطه واحد برای پیکربندی و مدیریت فراهم می‌کند.

WiFiman.com یک ابزار تست سرعت اینترنت است که در اکثر محصولات Ubiquiti ادغام شده‌است و همچنین دارای برنامه‌های موبایل و نسخه وب است.

پانویس[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «Board of Directors | Ubiquiti Networks Inc». ir.ui.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۱۹.
  2. Witkowski، Wallace. «Ubiquiti shares hammered by Citron 'fraud' claim that contains little new evidence». MarketWatch (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۱۹.
  3. "Ubiquiti Networks IPO Priced To Work At $15? (NYSE:UI) | Seeking Alpha". seekingalpha.com (به انگلیسی). Retrieved 2022-11-19.
  4. «World Record 304km Wi-Fi connection». New Atlas (به انگلیسی). ۲۰۰۷-۰۸-۲۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۱۹.
  5. Hutchinson، Lee (۲۰۱۶-۰۷-۲۰). «Hands-on: Ubiquiti's Amplifi covers the whole house in a Wi-Fi mesh». Ars Technica (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۱۹.
  6. «Ubiquiti: UISP Is The New UNMS». McCann Tech (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۱۹.


پیوند به بیرون[ویرایش]