انجمن جامعه حقوقی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

انجمن جامعه حقوقی یک انجمن حقوقی با نقش نظارتی است که شامل حق نظارت بر آموزش، مدارک تحصیلی و رفتار وکلا می‌شود. حقوقدانان توسط جامعه حقوقی و وکلا توسط یک شورای وکلا جداگانه تنظیم می‌شوند.

تاریخچه[ویرایش]

در سالهای اخیر دولت‌های استرالیا، نیوزلند، انگلیس و ولز بسیار تغییر کرده‌اند، و اسکاتلند (۲۰۱۰) با ایجاد تنظیم کننده‌های تحت حمایت دولت برای وکلا (حقوقدانان و وکلا) و مشاغل حقوقی را ایجاد کرده‌است و وظایف وکالت را به انجمن‌های حقوقی واگذار می‌کند.

کانادا[ویرایش]

در کانادا، هر استان و قلمرو دارای یک جامعه حقوقی است (فرانسوی: barreau‎) با مسئولیت قانونی برای تنظیم حرفه ای حقوقی به نفع مردم. این انجمن‌های حقوقی عضو فدراسیون انجمن‌های حقوقی کانادا هستند.

انگلستان[ویرایش]

انجمن جامعه حقوقدانان نجیب در دادگاه‌های حقوق و عدالت به عنوان اولین جامعه حقوقی در انگلستان توصیف شده‌است. با این حال، رابطه آن با انجمن حقوق مدرن انگلیس و ولز (تأسیس ۱۸۲۵) نامشخص است.[۱][۲][۳]

ایالات متحده[ویرایش]

در ایالات متحده، کانون‌های وکلا یکپارچه تا حدودی شبیه انجمن‌های حقوقی هستند. با این حال، بین جوامع حقوقی و پدیده عمومی کانون وکلا در آمریکا اختلافاتی وجود دارد. معمولاً کانون وکلا یک انجمن وکلا است. جوامع حقوقی غالباً توسط قانون ایجاد می‌شوند و نقش‌های مستقیم و قابل توجهی در آموزش، صدور مجوز و انضباط وکلا بازی می‌کنند. درگیری یا نقش میان تنظیم کننده و اتحادیه تجارت از سوی بسیاری به نظر می‌رسد که موجب تغییر اخیر در تنظیم کنندگان حامی دولت می‌شود. انجمن‌های حقوقی نیز به عنوان بخشی از سیستم عدالت نقش ایفا می‌کنند در نتیجه، آنها ممکن است کمکهای حقوقی پولی و پرداخت نشده را به مخاطبان هدف عمومی یا ویژه ارائه دهند و از لحاظ تاریخی در تدوین برنامه‌های کمک‌های حقوقی نقش داشته‌اند.

لیست جوامع حقوقی[ویرایش]

انجمن‌های حقوقی در استرالیا نماینده منافع وکلا هستند و در هر ایالت و سرزمین اصلی سازمان یافته‌اند. در استرالیا منافع وکلا توسط شوراهای وکلا به صورت جداگانه در هر ایالت و قلمرو ارائه می‌شوند. شورای حقوقی استرالیا یک هیئت است که منافع کلیه وکلای قانونی در سطح فدرال را نشان می‌دهد.

انجمن حقوقی (دانشگاه الیگار مسلمان)

منابع[ویرایش]

  1. Elliott, Philip Ross Courtney (1972). The Sociology of the Professions (به انگلیسی). Macmillan International Higher Education. p. 40. ISBN 978-1-349-00711-0.
  2. Banks, Stephen (2010). A Polite Exchange of Bullets: The Duel and the English Gentleman, 1750-1850 (به انگلیسی). Boydell & Brewer. p. 83. ISBN 978-1-84383-571-4.
  3. Boon, Andrew (2014). The Ethics and Conduct of Lawyers in England and Wales (به انگلیسی). Bloomsbury Publishing. p. 108. ISBN 978-1-78225-609-0.