امبرائر کی‌سی-۳۹۰

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
امبرائر کی‌سی-۳۹۰
کاربری هواگرد ترابری نظامی
کشور سازنده برزیل
تولیدکننده امبرائر
نخستین پرواز ۳ فوریه ۲۰۱۵[۱]
معرفی‌شده در ۲۰۱۸ (برنامه‌ریزی‌شده)[۲]
وضعیت در حال ساخت
هزینهٔ برنامه ۵ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۴[۳]
هزینه هر فروند ۵ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۱۴[۴]
  • امبرائر کی‌سی-۳۹۰ (به انگلیسی: Embraer KC-390) یک هواپیمای در حال ساخت کارخانهٔ امبرائر در کشور برزیل است که قرار است در سال إمیلادی وارد بازار شد. این هواپیما در ۰۲۰۱۵−۰۲−۰۳ ۳ فوریه ۲۰۱۵ میلادی نخستین پرواز خود را انجام داد و سنگین‌ترین محصول این کارخانه می‌باشد . کارخانه امبرایر پیش‌بینی 700 درخواست برای این هواپیما را کرده‌است. همچنین می‌توان این هواپیما را به غلاف جستجو و نجات نیز مجهز کرد. شرکت پست برزیل نیز نمونه ای از این هواپیما را که کشیده تر از معمولی است سفارش داده است. .همچنین این هواپیما به منظور رقابت با C130 هرکولس تهیه دیده شده‌است و از جمله برتری‌های آن نسبت به هرکولس بار مفید 23 تن و همچنین موتورهای جت آن می‌باشد . این هواپیما یکی از بهترین نمونه‌های برای جایگزینی هرکولس‌های قدیمی است و به نظر می‌رسد آینده موفقی داشته باشد. کاربران : نیروی هوایی برزیل - پرتغال - مجارستان و بلغارستان

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Maior avião fabricado no Brasil, KC-390 da Embraer faz primeiro voo ". UOL, 03 February 2015.
  2. Embraer announces two-year delay for KC-390
  3. "Embraer prepara a apresentação oficial do KC-390" (به پرتغالی). Brazilian Army. 2 October 2014. Archived from the original on 22 اكتبر 2018. Retrieved 2 October 2014. {{cite web}}: Check date values in: |archive-date= (help)
  4. "Em negócio de R$ 7 bi, Embraer vende 28 cargueiros à FAB" (به پرتغالی). Abril. 20 May 2014. Archived from the original on 15 September 2015. Retrieved 18 April 2015.