الگو:راهنمای پیوندهای پیشنهادی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

راهنمایی درباره پیونددهی[ویرایش]

سلام راهنمای پیوندهای پیشنهادی؛ از این که در ویکی‌پدیا مشارکت می‌کنید خوشحالیم.

به نظر می‌رسد که اخیراً برای پیونددهی به مقاله‌های دیگر از ویژگی استفاده کرده‌اید. توجه کنید که این ابزار، پیوندها را با استفاده هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کند که همیشه صحیح نیستند و مسئولیت درج پیوند صحیح با شماست، پس لازم است که به چند نکته توجه کنید:

  1. از پیوندهای دقیق استفاده کنید.
    • مثال: اگر به شما پیشنهاد شد که عبارت چهل‌سالگی در جملهٔ «انسان‌ها پس از چهل‌سالگی…» را به صفحهٔ چهل‌سالگی (که پیرامون یک فیلم است) پیوند دهید، از ایجاد این پیوند نیز بپرهیزید. چرا که پیوند مذکور مخاطب را به صفحه‌ای نامرتبط هدایت خواهد کرد.
  2. واژه‌هایی را که در کنار یکدیگر معنی جدیدی را پدید می‌آورند، به صورت جداگانه پیونددهی نکنید. برای مثال، دو واژهٔ موجود در عبارت «زخم معده» به‌طور جداگانه نباید به مقاله‌های زخم و معده پیوند شوند. در عوض، ترکیب دو واژه را به مقالهٔ زخم معده پیوند دهید.
  3. اگر از درست بودن پیوندی اطمینان ندارید، آن را نیفزایید و به مورد بروید. هرگاه پیوندی پیشنهاد شد که از نادرستی آن مطمئن هستید، آن را با انتخاب گزینهٔ و وارد کردن دلیل اشتباه، مشخص نمایید تا به بهبود هوش مصنوعی ابزار کمک کنید.
  4. به مواردی نظیر واژه‌هایی که معنی آن‌ها به سادگی توسط مخاطب درک می‌شوند (مانند آب، انسان و غیره)، کلمات درون یک نقل قول، سال‌ها (مانند ۱۴۰۰ (خورشیدی) یا ۲۰۲۲) و تاریخ‌ها (مانند ۱۵ ژانویه یا ۲۵ دی) پیوند ندهید (برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای آنچه نباید بدان پیوند داد را مطالعه کنید).

در کنار استفاده از ویژگی می‌توانید با کمک گزینهٔ (یا فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+K) در ویرایشگر دیداری نیز به پیونددهی صفحات بپردازید.