الکساندر هندریکس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الکساندر هندریکس
الکساندر هندریکس در سال ۲۰۲۱
اطلاعات بازیکن
نام کامل Alexander Robby Hendrickx
زاده ۶ اوت ۱۹۹۳ ‏(۳۰ سال)
ویلریج
قد ۱٫۸۵ متر (۶ فوت ۱ اینچ)
وزن ۸۲ کیلوگرم (۱۸۱ پوند)
پست بازیکن Defender
اطلاعات بازیکن
باشگاه فعلی Pinoké
باشگاه‌های جوانان
Antwerp
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها تیم بازی (Gls)
۰۰۰۰–۲۰۱۵ Antwerp
۲۰۱۵–۲۰۱۸ Dragons
2018–present Pinoké
تیم ملی
۲۰۱۰ Belgium U18 ۶ (۱۰)
۲۰۱۲–۲۰۱۴ Belgium U21 ۳۲ (۱۰)
2012–present Belgium ۱۳۹ (۵۰)
Last updated on: ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۱

الکساندر هندریکس (انگلیسی: Alexander Hendrickx؛ زادهٔ ۶ اوت ۱۹۹۳) بازیکن هاکی روی چمن اهل بلژیک است.

حرفه بین المللی[ویرایش]

تیم های ملی نوجوانان[ویرایش]

هندریککس در هر دو گروه سنی زیر 18 و زیر 21 سال از بلژیک در سطح نوجوانان نمایندگی کرده است.  در سال 2010، هندریککس عضو تیم زیر 18 سال بلژیک در بازی‌های المپیک جوانان 2010 در سنگاپور بود . این تیم با شکست 4-1 غنا در پلی آف مقام سوم به مدال برنز دست یافت .  او اولین بازی خود را برای تیم زیر 21 سال بلژیک در سال 2012 در مسابقات مقدماتی جام جهانی نوجوانان انجام داد .  هندریککس همچنین یکی از اعضای تیم در جام جهانی نوجوانان در دهلی نو، هند بود ، جایی که تیم ششم شد.

تیم ملی بزرگسالان[ویرایش]

هندریککس اولین بازی ملی بزرگسالان خود را برای بلژیک در سال 2012 در جام قهرمانان انجام داد .  او بازیکن ذخیره در بازی‌های المپیک تابستانی 2016 بود ، جایی که بلژیک مدال نقره گرفت.  در نوامبر 2018، او در لیست تیم برای جام جهانی 2018 در بوبانشوار ، هند قرار گرفت. او در این مسابقات در کنار بلیک گاورز استرالیایی با 7 گل به عنوان بهترین گلزن به پایان رسید.  در مسابقات قهرمانی یورو هاکی 2019 ، او همچنین به همراه سه بازیکن دیگر با پنج گل بهترین گلزن بود. در 25 می 2021، او در تیم قهرمانی یورو هاکی 2021 انتخاب شد . Alexander Hendrickx توسط Y1 Hockey حمایت می شود . او از LB X و LTD X استفاده می کند، این یک چوب کمان کم است که به خوبی برای تکنیک درگ فلیکینگ او مناسب است. او با 14 گل با استفاده از LTD X برترین گلزن توکیو 2020 بود.

المپیک 2020[ویرایش]

الکس هندریککس طلای المپیک 2020 توکیو را به دست آورد . او با 14 گل بهترین گلزن بود. او در بازی افتتاحیه در پیروزی 4-1 آنها مقابل هلند هت تریک کرد . او یک هت تریک دیگر مقابل آفریقای جنوبی به ثمر رساند . در آخرین بازی گروهی مقابل بریتانیای کبیر به دلیل اصابت چوب به صورتش به شدت آسیب دید. او با پوشیدن یک هدبند محافظ در مراحل ناک اوت بهبود یافت. او با چوب Y1 Hockey LTD X بازی کرد و سفیر Y1 Hockey است .

حرفه باشگاهی[ویرایش]

هندریککس بازی هاکی را برای رویال آنتورپ شروع کرد. پس از سه فصل بازی برای باشگاه بلژیکی دراگون، او به هلند منتقل شد تا برای پینوکه در آمستلوین بازی کند .  او با 21 گل بهترین گلزن فصل 2020–21 Hoofdklasse شد .

منابع[ویرایش]