الکساندرا گرانت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الکساندرا گرانت
زادهٔ۱۹۷۰
اوهایو، آمریکا
تحصیلاتمدرسه توماس جفرسون
مدرسه بین‌المللی پاریس
محل تحصیلدانشگاه هنر کالیفرنیا
پیشههنرمند تجسمی
سال‌های فعالیت۲۰۰۰-اکنون
شریک(های)
زندگی
کیانو ریوز
(ح. ۲۰۱۸-اکنون)[الف]
وبگاه

الکساندرا گرانت (انگلیسی: Alexandra Grant) (متولد ۱۹۷۰) هنرمند تجسمی آمریکایی است که زبان و متون نوشتاری را از طریق نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، ویدئو و سایر رسانه‌ها بررسی می‌کند. او از زبان و تبادل نظر با نویسندگان به عنوان منبعی برای بسیاری از آن کار استفاده می‌کند.[۲] گرانت فرایند نوشتن و ایده‌های مبتنی بر نظریه زبان‌شناختی را بررسی می‌کند، زیرا به هنر متصل می‌شود و تصاویر بصری الهام‌گرفته از متن و نصب‌های گروهی مشترک بر اساس آن فرایند ایجاد می‌کند.[۳] اکنون او در لس آنجلس مستقر است.[۴][۵]

سنین جوانی و تحصیل[ویرایش]

گرانت در سال ۱۹۷۰ در اوهایو به دنیا آمد.[۶] پدر او استاد زمین‌شناسی اهل اسکاتلند بود که در سال ۱۹۶۹ به کالج اوبرلین اوهایو نقل مکان کرده بود.[۷] مادر او استاد علوم سیاسی آمریکایی، دیپلمات خدمات خارجی، و مدیر آموزشی مستقر در آفریقا و خاورمیانه بود. پدر و مادرش که هر دو مدتی را در آفریقا گذراندند، زمانی که او جوان بود طلاق گرفتند و او با مادرش که در مکزیکوسیتی مستقر بود، زندگی می‌کرد. او در مکزیکوسیتی در مدرسه‌ای بریتانیایی که متشکل از دانش‌آموزان چند ملیتی بود، تحصیل کرد. زمانی که گرانت ۱۱ ساله بود، به مدت یک سال در مدرسه شبانه‌روزی توماس جفرسون در سنت لوئیس، میسوری تحصیل کرد. مدت کوتاهی پس از آن، او به همراه مادرش به پاریس نقل مکان کرد و در مدرسه بین‌المللی پاریس تحصیل کرد. به خاطر زندگی در مکان‌های مختلف در اروپا و خاورمیانه، گرانت چند زبانه است و به انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی صحبت می‌کند.

منابع[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Romano 2019 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. Grant, Alexandra (1 May 2013). "On Telepathy and Philippines: A Conversation with Alexandra Grant and Hélène Cixous". KCET.
  3. Brévart-Demm, Carol (September 2007). "Brushes All Sticky With Words: Alexandra Grant '94 Uses Art to Create Her Own Special Mother Tongue" (PDF). Swarthmore College Bulletin. Swarthmore College. pp. 16–21, 79.
  4. Brennan, Mike (2008). "Alexandra Grant: A Way with Words - article and interview featuring the US contemporary painter". Modern Edition.
  5. Schad, Ed (2008). "Interview with Alexandra Grant". ArtSlant. Archived from the original on 18 March 2011.
  6. Goldfine, Gil (October 23, 2008). "Seven from Los Angeles". Jerusalem Post. Retrieved March 28, 2023.
  7. Chalokwu, Christopher I.; Dent-Read, Cathy; Hughes, John M.; McMahon-Klosterman, Kathy (1999). "A Memorial to Norman K. Grant". Miami University (به انگلیسی).

پیوند به بیرون[ویرایش]


خطای یادکرد: خطای یادکرد: برچسب <ref> برای گروهی به نام «persian-alpha» وجود دارد، اما برچسب <references group="persian-alpha"/> متناظر پیدا نشد. ().