الدستور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الدستور
نوعروزانه
صاحب(ان) امتیازمطبوعات و انتشارات اردن
ویراستارمصطفی ریالات
بنیان‌گذاری۲۸ مارس ۱۹۶۷؛ ۵۷ سال پیش (۱۹۶۷-28}})
دفتر مرکزیامان، اردن
وبگاه

الدستور (عربی: الدستور) یک روزنامه اردنی است. اولین شماره روزنامه الدستور در ۲۸ مارس سال ۱۹۶۷ در نتیجه ادغام دو روزنامه «فلسطین» و «المنار» منتشر شد و نام شرکت انتشارات اردن بر آن گذاشته شد که مسؤلیت انتشار روزنامه الدستور را برعهده داشت.[۱][۲][۳]

انتخاب نام[ویرایش]

انتخاب نام الدستور در حقیقت نمادی است از اصول، ارزش‌ها، امیدها و آرزوها و نمادی از وحدت مردم ما در میهن خود و بیان وابستگی این افراد به یک ملت و مبارزه برای وحدت جامع است. از سوی دیگر، روح توسعه و پیشرفت در زندگی دموکراتیک است که ما برای خودمان انتخاب کرده‌ایم و یک سپر است که آزادی ما و تجربه ما را محافظت می‌کند.

تأسیس[ویرایش]

این روزنامه توسط برادران محمود کامل الشریف و همکاران خود رجا العیسی و جمعه حماد تأسیس شد و یکی از روزنامه‌هایی است که نقش بزرگی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های عالی تخصصی بر عهده گرفته‌است. از ابتدای تأسیس نیز مهم‌ترین نویسندگان و روزنامه‌نگاران و هنرمندان اقدام به انتشار نظرات خود در آن نموده ویکی از ستونهای اصلی مطبوعات اردن را تشکیل دادند.

منابع[ویرایش]

  1. "Jordan profile. Media". BBC. Retrieved 11 September 2014.
  2. "New Jordanian ministers sworn in". BBC Monitoring International Reports. 24 February 2009. Retrieved 4 July 2013.
  3. Search for Peace in the Middle East, The: A Palestinian-Israeli Dialogue. United Nations Publications. 2002. p. 44. ISBN 978-92-1-100895-1. Retrieved 4 October 2014.

پیوند به بیرون[ویرایش]