الاقتصادیه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الاقتصادیه
نوعرم
صاحب(ان) امتیازگروه سعودی پژوهش و بازاریابی (SRMG)]
بنیانگذار(ان)هشام حافظ
محمد حافظ
ناشرشرکت انتشارات و چاپ المدینه
سردبیرسلمان بن یوسف الدوساری
سردبیر مسئولعبدالرحمن المنصور[۱]
مدیر ویراستاریعید أل ثقیل[۲]
دبیر خبرعید أل ثقیل
بنیان‌گذاری۱۹۶۲؛ ۶۲ سال پیش (۱۹۶۲-خطا: زمان نامعتبر}})
زبانزبان عربی
دفتر مرکزیریاض; ظهران
روزنامه‌های
خواهرخوانده
عرب نیوز
الشرق الاوسط[۳]
شمارهٔ اُسی‌ال‌سی۲۶۴۷۹۱۳۴۷
وبگاه

الاقتصادیه (عربی: الاقتصادية)؛ (انگلیسی:Al Eqtisadiah) روزنامه منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی و انتشارات عربستان سعودی است. این روزنامه به زبان عربی منتشر شده‌است.[۴][۵][۶] این روزنامه در دسامبر ۱۹۹۲ در ریاض شروع به انتشار کرد که تمرکز اصلی آن روی اخبار و تحلیل‌های اقتصادی و تجاری است. این روزنامه پوشش خبری از اخبار تجاری و اقتصادی منطقه با گزیده‌های ترجمه شده از نشریات تجاری بین‌المللی برجسته، از جمله فایننشال تایمز، هاروارد بیزینس ریویو، اینساید و فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ تکمیل می‌کند، و تحقیق، تحلیل و تفسیر رویدادهای اقتصادی و تجاری محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود را ارائه می‌دهد. این روزنامه به‌طور خاص متخصصان حوزه اقتصادی و مالی، سرمایه‌گذاران و مقامات ارشد دولتی در عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را هدف قرار می‌دهد. این روزنامه تیراژ خود را بالا برده و گسترش پوشش جغرافیایی خود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را گسترش داده تا پایگاه خوانندگان روزنامه را گسترش دهد. روزنامه الاقتصادیه به عنوان روزنامه سعودی و منطقه‌ای که منحصراً روی اخبار اقتصادی و تجاری تمرکز دارد و به تحلیل آن می‌پردازد، در حال حاضر تنها روزنامه تخصصی اخبار مالی و تجاری در پادشاهی است.

بخش‌های روزنامه[ویرایش]

این روزنامه شامل چندین بخش است که مهم‌ترین آنها، آخرین اخبار، بازارهای مالی، فایننشال تایمز (که حاوی مهم‌ترین مقالات و اخبار ترجمه شده از آن روزنامه بین‌المللی است) و گزارش‌های محلی و املاک است.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. "Al-Mansour appointed Al Eqtisadiah deputy editor in chief". Arab News. 22 April 2011. Archived from the original on 24 July 2012. Retrieved 22 May 2012.
  2. Tawalbeh, Khalid (18 May 2012). "SJA board holds first meeting after elections". Arab News. Retrieved 19 May 2012.
  3. "Al Fayez appointed Al Eqtisadiah editor". Arab News. 19 ژوئیه 2003. Archived from the original on 16 June 2012. Retrieved 10 May 2012.
  4. ««فوربس»: "الاقتصادیة" الثانیة سعودیا والثامنة عربیا.. الأقوی علی الإنترنت». صحیفة الاقتصادیة (به عربی). ۲۰۱۱-۱۱-۳۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۸-۱۰.
  5. «Forbes Middle East unveils ranking of Top 63 online newspapers of the Arab world | Al Bawaba». web.archive.org. ۲۰۱۶-۰۵-۱۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ مه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۸-۱۰.
  6. «Al-Eqtisadiah ranked among top online dailies. - Free Online Library». www.thefreelibrary.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۸-۱۰.
  7. «الاقتصادیة: FINANCIAL TIMES». web.archive.org. ۲۰۱۷-۰۱-۰۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۸-۱۰.

پیوند به بیرون[ویرایش]