اس۵ (دسته‌بندی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تصویری از یک شناگر با دسته‌بندی اس ۵.

اس ۵، اس بی ۴، اس ام ۵ دسته‌بندی‌های شنای معلولان هستند که برای دسته‌بندی شناگران بر اساس سطح ناتوانی آن‌ها استفاده می‌شود. این کلاس شامل افرادی با سطح ناتوانی متوسط ​​است و شامل افرادی می‌شود که از بازوها و دست‌های خود استفاده کامل دارند، اما محدود به عدم استفاده از تنه و پاهای خود هستند. همچنین شامل افرادی می‌شود که مشکلات هماهنگی دارند. انواع ناتوانی‌ها در این طبقه از جمله افراد مبتلا به فلج مغزی نشان داده شده‌است. این کلاس در بازی‌های پارالمپیک شرکت می‌کند.

تعریف[ویرایش]

این طبقه‌بندی برای شنا است.[۱] در عنوان طبقه‌بندی، حرف اس "S" نشان دهنده شنای آزاد، کرال پشت و شنای پروانه است. حروف اس بی "SB" به معنای شنای قورباغه و حروف اس ام "SM" به معنای شنای مختلط است. [۱] طبقه‌بندی ناتوانی در یک شیب است، به طوری که یکی از آن‌ها شدیدترین آسیب جسمی را دارد تا ده نفر که دارای کمترین میزان ناتوانی جسمی هستند. [۲][۳] جین باکلی، که برای اسپورتینگ ویلیز می‌نویسد، شناگران در این طبقه‌بندی را چنین توصیف می‌کند: "استفاده کامل از بازوها و دست‌های خود اما بدون عضلات تنه یا پا؛ شناگران با مشکلات هماهنگی."[۱]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ بکلی، جین (۲۰۱۱). «درک طبقه بندی: راهنمای سیستم های طبقه بندی مورد استفاده در ورزش های پارالمپیک». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ آوریل ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۱.
  2. شکیل، جیمز (۲۰۱۲-۰۷-۲۴). «رویاهای پارالمپیک: یک نوجوان کرویدون هیلز در استخر». ماروندا ویکلی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰۱۲-۱۲-۰۴. دریافت‌شده در ۲۰۱۲-۰۸-۰۱.
  3. گری، الیسون (۱۹۹۷). در مقابل شانس: پارالمپیک نیوزلند. اوکلند، ن.ز.: هودر مؤا بیکیت. ص. ۱۸. OCLC 154294284. شابک ۱۸۶۹۵۸۵۶۶۶.