آینه شمعدون (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آینه شمعدون
نمایی از فیلم
کارگردانبهرام بهرامیان
تهیه‌کنندهمحمد کمالی‌پور
نویسندهاحمد رفیع‌زاده
بازیگرانمحسن تنابنده
مصطفی زمانی
رضا عطاران
فرهاد آئیش
نیوشا ضیغمی
مهران احمدی
احمد مهران فر
فیلم‌بردارمسعود سلامی
تاریخ‌های انتشار
۱۳۹۱
مدت زمان
۹۰ دقیقه
کشورایران
زبانفارسی

آینه شمعدون فیلمی به کارگردانی بهرام بهرامیان و نویسندگی احمد رفیع‌زاده و تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور محصول سال ۱۳۹۱ است. این فیلم در میانه فیلمبرداری به علت مغایرت فیلمنامه با فیلمنامه مصوب وزارت ارشاد از سوی معاونت نظارت ارزشیابی توقیف و ادامه کار به بازنویسی مجدد فیلمنامه موکول شد. تلاشهای عوامل فیلم برای راه اندازی مجدد این پروژه تاکنون بی‌نتیجه بوده‌است.[۱][۲][۳]

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان فیلم دربارهٔ زن و شوهری به نام «ضیاء» و «سوری» است که قصد دارند دخترشان را به خانه بخت بفرستند. ضیاء در سیرک کار می‌کرده و حالا بیکار شده‌است. سوری قصد دارد به دخترش جهیزیه‌ای مفصل بدهد و دخترش را با آبرو به خانه بخت بفرستد. تلاش‌های خانواده برای جور کردن جهیزیه وقتی کامل می‌شود که اهالی محل به کمک آن‌ها آمده و هرکدام تکه‌ای از وسایل زندگی مشترک را به این دو جوان می‌دهند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Entekhab.ir، پایگاه خبری تحلیلی انتخاب |. «اعتراض‌های محسن تنابنده، بازیگر «آینه شمعدون»: شکایت می‌کنم». دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۹-۲۱.
  2. «پرونده «آینه شمعدون» گشوده می‌شود/ ادامه همکاری تنابنده و عطاران». مهر. ۲۹ تیر ۱۳۹۳.
  3. «بهرام بهرامیان: اینکه می‌گویند "آینه شمعدون" دربارهٔ ازدواج دو الاغ بوده، کذب محض است!». سینما ژورنال. ۳ تیر ۱۳۹۴. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷.
  4. مائده میرفندرسکی و محمد حسین داودی (۲۲ آذر ۱۳۹۲). «مصاحبه با فرهاد آئیش: این روزها در کسوت بامزه «سقراط»!». وبگاه روزنامهٔ بانی‌فیلم. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۳۹۲/۹/۲۹. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)