آن سوی دریای خشمگین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آن سوی دریای خشمگین
پوستر سینمایی فیلم
نویسه‌های چینی ساده‌شده涉过愤怒的海
پین‌یینShèguò fènnù dì hǎi
کارگردانکائو بائو پینگ
تهیه‌کنندهدونگ چنچن
کائو بائو پینگ
لیانگ تونگیو
مائو چوکسیانو
گائو زیکینگ
نویسندهکائو بائو پینگ
وو پیپی
جیائو هوآجینگ
بر پایهآن سوی دریای خشمگین
اثر لائو هوانگ
بازیگرانهوانگ جو
ژوسون
موسیقیگواسیدا
فیلم‌بردارلی ران
تدوین‌گریان ییپینگ
توزیع‌کنندهشرکت گروه فیلم چین
تصاویر لیان ری
تصاویر برادران هوآی
هلدینگ آی‌مکس چین[۱]
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-11-۲۵)
مدت زمان
۱۴۴ دقیقه
کشورچین
زبانماندارین
ژاپنی
فروش گیشه$۷۶.۴ میلیون[۲]

در آن سوی دریای خشمگین (چینی: 涉过愤怒的海) (به انگلیسی: :Across the Furiou Sea) یک فیلم جنایی درام (فیلم و تلویزیون) محصول ۲۰۲۳ چین است. به کارگردانی و نویسندگی مشترک کائو بائوپینگ، و با بازی هوانگ جو و ژوسون.این فیلم برگرفته از رمانی به همین نام اثر لائو هوانگ است که در "ماهنامه داستانی" منتشر شده است.[۳] این آخرین قسمت از "سه گانه سوزش سر دل" کائو پس از "بن بست" و "آبی کامل" است.[۴][۵] و در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳ در چین اکران شد.[۶][۷][۸]

طرح[ویرایش]

جین (هوانگ بو)، که کاپیتان یک کشتی ماهیگیری چینی است، مطلع می شود که دخترش نانا (ژو یران) هنگام تحصیل در دانشگاه کیوتو ناپدید شده است. او به کیوتو می رود و سعی می کند از دوست پسر نانا، میائومیائو (ژانگ یوهائو) سوال کند، اما دومی از او طفره می رود و به چین پرواز می کند. جسد نانا کشف می‌شود و کالبد شکافی اولیه به این نتیجه می‌رسد که او مورد تجاوز گروهی قرار گرفته و هفده ضربه چاقو غیرکشنده‌ای خورده است و پس از آن به آرامی خونریزی کرده و جان خود را از دست داده است. جین به چین برمی‌گردد و به عمارت پدر میائومیائو نفوذ می‌کند، اما پدر میائومیائو می‌گوید که مکان میائومیائو را نمی‌داند. جینگ (ژو ژون)، مادر میائومیائو، که از شوهرش طلاق گرفته است، از آلمان به چین برمی‌گردد و با جین صحبت می‌کند. او از جین می‌خواهد تا سه روز از مداخله خودداری کند تا زمانی که میائومیائو را ردیابی کند و او را به پلیس تحویل دهد. با این حال، معلوم می شود که او دروغ می گوید. او میائومیائو را در خانه ای امن در جنگل پنهان کرده است و در تلاش است تا برای او ویزای آلمان بگیرد. پس از دریافت ویزا، او سعی می کند میائو را بازیابی کند، اما او به دلیل اعتیاد به به یک بازی مشترک کنوانسیون فرار کرده است. جین به دلیل نفوذ دستگیر می شود اما توسط افسر دلسوز (دای) آزاد می شود. جین به درستی حدس می‌زند که میائومیائو در کنفرانس خواهد بود، و او را روی پشت بام مرکز همایش تعقیب می‌کند، در نتیجه هر دوی آنها می‌افتند و روی مجسمه‌ای بادی فرود می‌آیند. میائومیائو به عمارت پدرش برمی گردد و در طبقه بالا پنهان می شود. جین به زور وارد عمارت می شود، سعی می کند زیرزمین را جستجو کند و توسط جینگ که با پلیس تماس می گیرد در زیرزمین قفل می شود.‌ جینگ میائومیائو را با راننده خصوصی خود به فرودگاه می فرستد. دقایقی قبل از رسیدن پلیس، جین تلاش می‌کند تا با آتش‌سوزی از زیرزمین فرار کند و تقریباً از طریق استنشاق دود خود را می‌کشد و جینگ در آخرین لحظه نجات می‌دهد.

پلیس جین را دستگیر می‌کند و شروع به رانندگی به سمت ایستگاه می‌کند، اما جینگ به دلایل نامشخصی می‌خواهد پسرش را در فرودگاه ملاقات کند و با ماشین شاسی بلند خود در آن سمت رانندگی می‌کند. ماشین پلیس تصمیم می گیرد به جای رفتن به ایستگاه، جینگ را دنبال کند. یک طوفان شدید رخ می دهد که منجر به برخورد بین ماشین پلیس، شاسی بلند جینگ، و ماشین حاوی میائومیائو و راننده می شود ، همه طرف ها به جز جین ناتوان هستند. جین به ربودن میائومیائو ادامه می دهد. او بعداً دستگیر می شود اما از افشای مکان میائومیائو خودداری می کند. او از پلیس می خواهد که او را به مدت سه روز آزاد کند تا بتواند برای شرکت در مراسم خاکسپاری دخترش به کیوتو پرواز کند و پس از آن مکان میائومیائو را فاش خواهد کرد. افسر دای پیشنهاد او را مسخره می کند، اما جینگ می پذیرد و به پلیس می گوید که اگر پلیس او را آزاد نکند، علیه جین شهادت نخواهد داد. جین در کیوتو، سه دانش آموزی را که به نانا تجاوز گروهی کرده بودند، با استفاده از مدارکی که از تلفن میائومیائو گرفته بود، ردیابی می کند و آنها را می کشد یا به شدت مجروح می کند. پس از بازگشت به چین، جین با جینگ ملاقات می‌کند و شواهدی به او نشان می‌دهد که میائومیائو نانا را شلخته خطاب کرده و پس از اینکه او مورد تجاوز گروهی قرار گرفت، از او دوری می‌کند و به او می‌گوید که میائومیائو را قبلا کشته و جسد را رها کرده است. جینگ سعی می کند با راندن ماشین شاسی بلند خود به داخل دریا خود را بکشد اما توسط جین نجات می یابد. آن دو به تفاهم می رسند و جینگ از شهادت علیه جین امتناع می ورزد و به افسر (دای) چاره ای جز کنار گذاشتن اتهامات آدم ربایی نمی دهد. جین متوجه می‌شود (احتمالاً از طریق جینگ) که پدر میائومیائو از میائومیائو به خاطر تصادفی که خواهر کوچک‌ترش را فلج کرده بود، رنجش می‌برد و همین اواخر، پس از بازگشت از ژاپن، میائومیائو با خواهرش شوخی کرد و باعث آسیب بیشتر شد. پلیس ژاپن تحقیقات خود را به پایان می رساند و به جین گزارش می دهد که ضربات چاقو نانا به خودی خود وارد شده است و او در طول چند ساعت در کنار تلفن خود بدون درخواست کمک، خونریزی کرده است. دفتر خاطرات دیجیتالی نانا نشان می دهد که او حتی قبل از تجاوز گروهی به دلیل رابطه جنسی نامطلوب با یک مدیر فروشگاه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. توهین و طفره رفتن میائومیائو از او پس از اینکه از تجاوز گروهی رنج می برد، آخرین نیش بود که به تصمیم او برای کشتن خود منجر شد. جین به گذشته‌اش فکر می‌کند و متوجه می‌شود که نانا در یک وضعیت احساسی نادیده گرفته شده بزرگ شده است. در صحنه پایانی، مشخص می شود که میائومیائو هنوز زنده است و در داخل یک فانوس دریایی زنجیر شده است. جین او را آزاد می کند و دیده می شود که با افسر دای تماس می گیرد. متن پایانی توضیح می‌دهد که جین به‌خاطر دزدی و آدم‌ربایی، میائومیائو به‌خاطر شوخی‌ای که باعث زخمی شدن خواهرش شد، و افسر دای به‌خاطر سوء مدیریت پرونده محکوم شد. جین پس از گذراندن دوران محکومیت خود، کشتی ماهیگیری خود را می فروشد و درآمد حاصل از آن را به یک موسسه خیریه برای سلامت روان نوجوانان اهدا میکند.

بازیگران[ویرایش]

  • هوانگ بو در نقش لائو جین (پدر جین لینا) * ژو ژون در نقش جینگ لان (مادر لی میائومیائو)
  • زو فنگ در نقش لی لی (پدر لی میائومیائو)
  • ژانگ یوهائو در نقش لی میائومیائو
  • ژو یران در نقش جین لینا
  • یان نی در نقش گو هونگ
  • یان بی در نقش دای ژن
  • وانگ سان در نقش لائو شین
  • سان آنکه در نقش شن شیائولین
  • تسویوشی آبه به عنوان شیمازو
  • کیرا شی در نقش وو ویوی
  • تیزی تی در نقش پسر

تولید[ویرایش]

پس زمینه[ویرایش]

این فیلم از رمانی به همین نام لائو هوانگ اقتباس شده است که داستان انتقام دیوانه وار پدر پس از قتل دخترش را روایت می کند و قسمت سوم کائو بائوپینگ است. سه گانه «سوزش سر دل» (灼心) به دنبال «بن بست» و کامل آبی است. این فیلم اولین همکاری بین ژوسون بود و هوانگ بو، که همچنین اتحاد مجدد کائو بائوپینگ و ژوسون پس از ۱۲ سال از "معادله عشق و مرگ" است.[۹]

فیلمبرداری در دالیان، لیائونینگ در ۸ ژوئیه ۲۰۱۹ انجام شد.

صحنه های آبی فیلم در مرکز تولید زیر آب واقع در شهرک صنعتی فیلم و تلویزیون متروپلیس فیلم شرقی فیلمبرداری شده است. در طول فیلمبرداری این صحنه ها، کارگردان از سه منظره یاب زیر آب برای مشاهده و انجام تنظیمات لازم در نماهای زیر آب استفاده کرد. [۱۰][۱۱] در طول مراحل فیلمبرداری، هوانگ بو درگیر فیلمبرداری گسترده در دریا شد و تصویری را به تصویر کشید طیف وسیعی از نوسانات احساسی برای تجسم کامل نقش و غوطه ور شدن خود در شخصیت، قبل از فیلمبرداری از یک دهکده ماهیگیری در کنار دریا بازدید کرد و با کاپیتان های مختلف صحبت کرد در سفرهای ماهیگیری، و با تجهیزات کشتی آشنا شد.[۱۲][۱۳]

پذیرایی[ویرایش]

گیشه[ویرایش]

«در سراسر دریای خشمگین» باکس آفیس موفقی بود و پس از اکران خود ثابت کرد که فیلمی محبوب است.

در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳، فیلم بیش از ۱۰۰ میلیون یوان فروش داشت.[۱۴] تا ۲۷ نوامبر، باکس آفیس از ۲۰۰ میلیون یوان فراتر رفت. تا ۳۰ نوامبر، باکس آفیس فیلم به ۲۵۰ میلیون یوان رسید.[۱۵] تا ۲ دسامبر، مجموع باکس آفیس فیلم از ۳۲۰ میلیون یوان فراتر رفت.[۱۶] تا ۹ دسامبر، «آن سوی دریای خشمگین» به مدت ۱۵ روز اکران شده بود و مجموع باکس آفیس از ۵۰ میلیون یوان فراتر رفت.[۱۷] در ۲۱ دسامبر، «آن سوی دریای خشمگین» به فروش ۵۴۷ میلیون یوان یوان رسید و از مرز ۱۲.۹۲ میلیون پذیرش در باکس آفیس چین فراتر رفت و در زمان اکران در رتبه اول باکس آفیس قرار گرفت.[۱۸]

منابع[ویرایش]

  1. "《涉过愤怒的海》11月25日登陆IMAX®影院 IMAX呈现曹保平年度狠片" ["WIDE THE ANGRY SEA" WILL BE AVAILABLE IN IMAX® THEATERS ON NOVEMBER 25TH. IMAX WILL PRESENT CAO BAOPING'S MOST EPIC FILM OF THE YEAR.]. IMAX. November 6, 2023. Archived from the original on November 21, 2023. Retrieved November 21, 2023.
  2. "Across the Furious Sea (涉过愤怒的海)". The Numbers. Retrieved 2024-02-20.
  3. "黄渤与周迅的首次联手!演绎为了女儿癫狂复仇!" [Huang Bo and Zhou Xun join forces for the first time! Acting as a crazy revenge for his daughter!]. Sohu. 2021-01-04. Archived from the original on 2023-10-19. Retrieved 2023-10-19.
  4. "曹保平"灼心系列"第三部《涉过愤怒的海》立项,黄渤周迅或主演" [The third part of Cao Baoping's "Heart-Searing Series" "Crossing the Angry Sea" has been approved, with Huang Bo and Zhou Xun possibly starring]. Guancha. 2019-07-26. Archived from the original on 2023-10-19. Retrieved 2023-10-19.
  5. "曹保平《涉过愤怒的海》官宣定档" [Cao Baoping's "Crossing the Angry Sea" officially announced]. GCores. 2023-10-19. Archived from the original on 2023-10-19. Retrieved 2023-10-19.
  6. "曹保平新片《涉过愤怒的海》11月25日全国上映,建议十八岁以下观众谨慎选择观看" [Cao Baoping's new film "Crossing the Angry Sea" will be released nationwide on November 25. Audiences under the age of 18 are advised to watch carefully.]. DianYingJie. 2023-10-19. Archived from the original on 2023-10-19. Retrieved 2023-10-19.
  7. "新片 曹保平导演作品《涉过愤怒的海》定档11月25日" [New Film - Director Cao Baoping's "Crossing the Angry Sea" is scheduled to be released on November 25]. The Paper. 2023-10-19. Archived from the original on 2023-10-19. Retrieved 2023-10-19.
  8. "黄渤周迅新片《涉过愤怒的海》定档,建议未满18岁谨慎观看" [Huang Bo and Zhou Xun's new film "Crossing the Angry Sea" is scheduled to be released. It is recommended that those under 18 years old watch with caution!]. Chongqing News. October 19, 2023. Archived from the original on October 19, 2023. Retrieved October 19, 2023.
  9. "曹保平《 涉过愤怒的海》官宣:黄渤周迅领衔主演" [اعلان رسمی فیلم کائو بائوپینگ "عبور از دریای خشمگین": با بازی هوانگ بو و ژو سون 20]. .html Archived from the original on 19 October 2023. Retrieved 19 October 2023. {{cite web}}: Check |archive-url= value (help); Text "website" ignored (help)
  10. "صحنه های آبی «Wading through the Angry Sea» در مرکز تولید زیر آب فیلم شرقی فیلمبرداری شد. شهرک صنعتی فیلم و تلویزیون پایتخت" [صحنه های آبی «Wading the Angry Sea» در مرکز تولید زیر آب شهرک صنعتی فیلم و تلویزیون پایتخت فیلم شرقی فیلمبرداری شد]. Qingdao West Coast News. 2021-04- 06. Retrieved 23 October 2023 – via Dazhong Daily. {{cite web}}: |archive-url= requires |archive-date= (help); Check date values in: |date= (help)
  11. "فیلم جدید کائو بائوپینگ " قدم زدن در دریای خشمگین» 2021 اولین همکاری هوانگ بو و ژو ژون «قلب سوزان» ارتقا یافت" [فیلم جدید کائو بائوپینگ «عبور از دریای خشمگین» در سال 2021 اکران خواهد شد، اولین همکاری هوانگ بو و ژو سون «Scorching» Heart" ارتقا یافته است]. 2020-12-30. www.sohu.com/a/441408404_255783 Archived from the original on 23 October 2023. Retrieved 23 October 2023. {{cite web}}: Check |archive-url= value (help); Unknown parameter |وب سایت= ignored (help)
  12. ""عبور از دریای خشمگین" در اطراف گوشه، هوانگ بو و ژو ژون برای اولین بار با هم همکاری می کنند، نقش های فرعی حتی با تجربه ترند-عنوان=فیلم جدید کائو بائوپینگ "عبور از دریای خشمگین" در سال 2021 اکران خواهد شد. اولین همکاری هوانگ بو و ژو ژون". PPFocus. 2021-01-10. Retrieved 23 October 2023. {{cite web}}: |archive-url= is malformed: timestamp (help); Text ""قلب سوزان" ارتقا یافته است - تمرکز همه افراد" ignored (help)نگهداری CS1: url-status (link)
  13. .archive.org/web/20231023150956/https://i.ifeng.com/c/88kodSB7AEF "کاراکترهای جلد Huang Bo و Cao Baoping: Discussing Heroes over Wine" [Cover Characters Huang Bo, Cao Baoping: Discussing Heroes Over Wine]. iFeng. 2021-08-16. Archived from com/c/88kodSB7AEF the original on 23 October 2023. Retrieved 23 October 2023. {{cite web}}: Check |archive-url= value (help); Check |url= value (help); Unknown parameter |status= ignored (help)
  14. com/a/202311252914885829.html "《涉过愤怒的海》票房破亿". Finance EastMoney (به چینی). 25 نوامبر 2023. [s archive.org/web/20240424130228/https://finance.eastmoney.com/a/202311252914885829.html Archived] from the original on 24 April 2024. Retrieved 24 April 2024. {{cite web}}: Check |archive-url= value (help); Check |url= value (help)
  15. "《涉过愤怒的海》票 آدرس News" (به چینی). {{cite web}}: |archive-url= requires |url= (help); Missing or empty |url= (help)
  16. "《拿破仑》国内首日票房仅排第四! 《涉过愤怒的海》继续领跑". 2 دسامبر 2023. Archived from the original on 24 April 2024. {{cite web}}: Text "access-April-Date" ignored (help)
  17. "电影《涉过 愤怒的海》总票房破5亿". 9 دسامبر 2023. Archived from the original on 24 April 2024. Retrieved 24Ewelanguagesite. {{cite web}}: Check date values in: |access-date= (help); Unknown parameter |Network-date= ignored (help); Unknown parameter |url-وضعیت= ignored (help)
  18. "电影《涉过愤怒的海》总票房破5亿". Shenzhen Securities Times (به چینی). .stcn.com/article/detail/1071602.html Archived from the original on 24 April 2024. Retrieved 24 April 2024. {{cite web}}: Check |archive-url= value (help); Text "تاریخ 23،220 دسامبر" ignored (help)

پیوند به بیرون[ویرایش]