لامبورگینی میورا کانسپت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لامبورگینی میورا کانسپت
میورا کانسپت موزه لامبورگینی
دید کلی
شرکتلامبورگینی
تولید۲۰۰۶
مونتاژسانتاگاتا بولونیزه، ایتالیا
طراحوالتر دی سیلوا
بدنه و شاسی
کلاسخودروی مفهومی
شکل بدنه۲ در کوپه
طرح‌بندیموتور وسط-چهار چرخ متحرک
سکولامبورگینی مورسیه‌لاگو
خودروهای وابستهلامبورگینی میورا
پیشرانه
موتور۶٬۴۹۸ سانتی‌متر مکعب (۶٫۵ لیتر؛ ۳۹۶٫۵ اینچ مکعب) LP640 وی۱۲
جعبه‌دنده۶ سرعته دنده الکترونیکی دستی خودکار

لامبورگینی میورا کانسپت (به انگلیسی: Lamborghini Miura concept) یک خودروی مفهومی سبک رترو است که توسط لامبورگینی در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و برای بزرگداشت چهلمین سالگرد معرفی کانسپت اصلی میورا در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۱۹۶۶ ساخته شد.

این پروژه با اسم رمز داخلی "Concept M"[۱] در اکتبر ۲۰۰۳ آغاز شد و نخستین طرحی بود که توسط مدیر طراحی جدید لامبورگینی، والتر دی سیلوا، رهبری شد. این خودروی نمایشی از طراحی میورای اصلی تقلید می‌کند، درحالی‌که زیربنای آن از مدل مدرن‌تر مورسیه‌لاگو است.[نیازمند منبع] این خودرو برای نخستین بار در مرکز رسانه‌ای پالی، که قبلاً موزه تلویزیون و رادیو بود، در ۵ ژانویه ۲۰۰۶ ارائه شد. این رونمایی همزمان با نمایشگاه خودرو لس آنجلس بود، اگرچه در خود نمایشگاه حضور نداشت. این خودرو دو هفته بعد در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در دیترویت به نمایش درآمد.

استفان وینکلمن، رئیس و مدیر عامل لامبورگینی اظهار داشت که این کانسپت نشانه بازگشت میورا به تولید نخواهد بود و گفت: «میورا جشن تاریخ ما بود، اما لامبورگینی دربارهٔ آینده است. طراحی یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل چیزی نیست که ما برای آن اینجا هستیم؛ بنابراین ما میورا را انجام نخواهیم داد.»

نمای عقب

کانسپت میورا اکنون در موزه لامبورگینی در سنت آگاتا بولونیزه ایتالیا به نمایش گذاشته شده‌است.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. Davis, Matt (2006-01-08). "Reprising Beauty: Lamborghini Miura design concept marks original's 40th anniversary". Autoweek (به انگلیسی). Retrieved 2022-07-06.
  2. "Lamborghini Museum Website". Archived from the original on 12 April 2012. Retrieved 29 August 2023.