پرش به محتوا

جوبدو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جوبدو
بنا نهاده۲۰۰۷
بنیانگذاران
  • تامر المصری
  • میشیل مقدح
دفتر مرکزیامان، اردن
محدودهٔ فعالیتدر سراسر جهان
افراد کلیدیتامر المصری(مدیر عامل اجرایی)
محصولات
شرکت‌های وابستهمرچمالو
وبگاه

جوبدو (عربی: جوبدو) یک نام تجاری اردنی است که هماهنگ با متد زندگی، مد و لوازم جانبی خیابانی را تولید و به فروش می‌رساند که فرهنگ عرب را با فرهنگ عامه جهانی ترکیب می‌کند. این شرکت به عنوان یک شرکت نوپا در سال ۲۰۰۷ بنا نهاده شده‌است. این کمپانی از طریق سرمایه‌گذاری جمعی که رکوردی را تغییر داد رشد خود را شروع کرد. جوبدو به مرکز جنبش نوآورانه تبدیل شد که هنرمندان، نویسندگان و نوازندگان را، به ویژه هنرمندان خیابان امان را گردهم آورد. این شرکت تجاری موسیقی راک و جایگزین و صنعت فیلم اردن را حمایت و ترویج می‌دهد.

تاریخ[ویرایش]

جوبدو در سال ۲۰۰۷ توسط تامر المصری و میشیل مقدح تأسیس شد و تصمیم گرفت تا شرکت تجاری الهام گرفته از فرهنگ پاپ عربی را آغاز کند. آنها ۶ طرح را در ۶۰۰ تی شرت چاپ کردند و در بازار گارا، خیابان بازار مردمی در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های امان، فروش خود را آغاز کردند. آنها با تنها ۴۰۰۰ دلار شروع کردند، پول خود را از یک دوست دریافت کردند. مصری و مقدح در سال ۲۰۰۸ با نام تجاری واضح‌تر ۴٬۰۰۰ تی شرت را به فروش رساندند. آنها اولین فروشگاه را در سال ۲۰۰۹ و دومین را در سال ۲۰۱۲ افتتاح کردند. در سال ۲۰۱۱، این شرکت وب سایت خود را تأسیس کرد.[۱][۲][۳][۴]

تولیدات[ویرایش]

جوبدو طراحان عربی را در محصولات مختلف از جمله تی شرت، پیراهن، پوستر و سایر لوازم جانبی به ارمغان می‌آورد تا یک شرکت تجاری پایدار که فرهنگ عرب را در بر می‌گیرد، ایجاد کند. نام " جوبدو " به عشایر اردن، به عنوان "استادان در مواجهه با سختی‌هاً و "آنها که به‌طور طبیعی بازرگانان هستند" اشاره دارد. برای جلب توجه به بازار جهانی، طرح‌های عربی با آیکون‌های جهانی سینما، تلویزیون و فرهنگ پاپ ترکیب می‌شوند.[۵][۶][۷]

فعالیت‌های دیگر[ویرایش]

جوبدو به مرکز حرکتی نوآورانه هنرمندان، نویسندگان، نقاشان و نوازندگان تبدیل شده‌است. این نقش مهمی در توسعه هنر خیابانی جدید در عمان ایفا کرده‌است.[۸] در سال ۲۰۱۰، جودو با ساخت آلبومهای موسیقی، حمایت از نوازندگان، چاپ محصولات آنها و فروش موزیک آنها در زمینه موسیقی جایگزین در منطقه هم شرکت کرد. جوبدو «فروشگاه فیلم جوبدو» را در سال ۲۰۱۶ یک فروشگاه موقتی با همکاری کمیته سلطنتی فیلم در امان در ۲۰۱۶ تأسیس کرد. بیست درصد از کل فروش در فروشگاه فیلم برای حمایت از فیلمهای اردنی هزینه شد. جوبدو همچنین یک شریک در فستیوال سینمایی بین‌المللی دبی بود.[۹][۱۰]

منابع[ویرایش]

  1. E. Nina Rothe (3 October 2016). "Fits Me to a Tee: Falling in Love with Jordanian Brand Jobedu". The Huffington Post. Retrieved 23 October 2016.
  2. Rebecca Irvine (31 December 2015). "Jobedu: The Little T-shirt Company That Could". Venture. Archived from the original on 3 May 2018. Retrieved 23 October 2016.
  3. Elisa Oddone (June 2014). "Crowdfunding Comes of Age". Venture. Archived from the original on 5 April 2018. Retrieved 23 October 2016.
  4. Omar Aysha (3 June 2014). "Tech news from the Middle East: What you need to know from the past month". The Next Web. Retrieved 23 October 2016.
  5. BBC (22 August 2012). "World's oldest inhabited cities". Joy Online. Archived from the original on 28 June 2012. Retrieved 23 October 2016.
  6. Tafline Laylin (28 May 2014). "Wheeling and Dealing Ottoman Stools". Majalla. Retrieved 23 October 2016.
  7. Sakhr Al Makhadi (24 September 2011). "Climb into Amman's artsy heart". The National. Retrieved 23 October 2016.
  8. Stefano Milano (5 April 2013). "L'altra faccia della primavera araba: la street art di Amman" (به ایتالیایی). La Repubblica. Retrieved 23 October 2016.
  9. Leen Hajjar (24 February 2016). "Jordanian clothing store Jobedu spotlights Arab pop culture". Al Arabiya. Retrieved 23 October 2016.
  10. Laurie Balbo (22 January 2013). "Amman Shirt Shops Serve Up Green Tees". Green Prophet. Retrieved 23 October 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]