ویکی‌پدیا:نظرخواهی/فعال‌سازی گشت ویرایشی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بحث زیر پایان یافته‌است.
بنابر اجماع ۱۰۰ درصد موافق کاربران، هم‌اکنون می‌توان درخواست فعال‌سازی این ویژگی را داد.--MaHaN MSG‏۲ اکتبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۶:۴۱ (UTC)[پاسخ]

گشت ویرایشی (Patrolled edits) امکانی مشابه امکان گشت‌زنی «ویژه:صفحه‌های تازه» اما برای کلیهٔ ویرایش‌های «ویژه:تغییرات اخیر» است. این امکان می‌تواند به نگهبانان و گشت‌زنانی که تغییرات اخیر را زیر نظر دارند کمک کند تا کمتر بازبینی‌های تکراری انجام دهند. برای گشت‌زنی یک ویرایش کافی است کاربر گشت‌زن در تغییرات اخیر روی دکمهٔ تفاوت ویرایشی که علامت تعجب قرمزرنگ (!) کنارش دارد کلیک کند و در صورتی که تفاوت از نظر او قابل تأیید بود برچسب گشت بر آن بزند.

الان در ویکی اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، کاتالانی، هلندی، ویتنامی، صربی، کامنز، متا، ویکی‌سفر، ویکی‌داده و … از این روش استفاده می‌کنند. وقتی کاربری تغییر ایجاد شده در مقاله‌ای را بررسی می‌کند — به مانند ایجاد صفحات نو — تغییر را گشت می‌زند و به این ترتیب نه زحمت وی هدر می‌رود و نه وقت سایر کاربران برای چک کردن مجدد آن.

این روش جایگزین بسیار خوبی هم برای سیستم بازبینی (review) و ویرایش در حال انتظار (pending) است که قبلاً هم به خاطر این‌که ویرایش‌ها دیده نمی‌شود در ویکی‌فا رویش اجماع نشد.

در صورتی که کاربران با فعال‌سازی این ویژگی موافق باشند می‌توان درخواست داد تا آن را برایمان فعال کنند. -- دالبا ۱ مهر ۱۳۹۲/ ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۲۲:۴۹ (UTC)[پاسخ]

موافقان

مخالفان

نظرات