۹گگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
۹گگ (به انگلیسی: 9GAG)
گونه شرکتخصوصی
گونه وبگاه
سرگرمی
در دسترس به زبانزبان انگلیسی
بنیان‌گذاری‌شده۱ ژوئیه ۲۰۰۸؛ ۱۵ سال پیش (۲۰۰۸-01}})
ستاد
محدودهٔ فعالیتسراسر جهان
بنیانگذار(ان)ری چان
افراد کلیدیری چان
وبگاه
تبلیغاتی؟بنر ادز
وضعیت کنونیفعال

۹گگ (به انگلیسی: 9GAG) تارنمای طنز از کشور هنگ کنگ و به میزبانیِ وب ایالات متحده یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین وب گاه‌های میم و کمیک می‌باشد.

سبک و محتوا[ویرایش]

۹گگ سیستمی مشابه وبلاگ دارد که هر پست آن گگ نامیده شده و در هر صفحه ۹ پست ارسالی از کاربران سایت که جزئی از برترین کمیک یا میم‌های منتخب بوده که با سیستم امتیازدهی سایت به صفحه اصلی سایت ارسال شده قرار دارد. گگ‌ها معمولاً از ترکیب تصاویر از پیش ساخته شده و پیش فرض (وگاها تصاویر برداشته شده از یوتیوب) ثابتی تشکیل شده که بنابر موضوع آن با چینش این تصاویر و قرار دادن متن در کنار آن به خلق آثار جدید با درون مایه طنز می‌پردازد. تکراری بودن شکلک‌ها و برخی از تصاویر به کاربرده شده در گگ‌ها به طرزی طنزآلود کنایه‌ای به کلیشه‌های مشترک رفتاری بین مردان و زنان، سیاستمداران، هنرمندان و دیگران می‌پردازد. هر کاربر عضو ۹گگ می‌تواند گگ خود را با تیتر Vote (به فارسی: رای) ارسال کند. درصورت کسب حدنصاب رای مثبت از سوی بازدیدکنندگان به بخش Trending صفحه اصلی سایت ارسال می‌شود.

لوگوی قدیمی

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "9GAG Expands Operations with Opening of US Office, Names Russell Schneider as Head of Partnerships and Business Development". www.prnewswire.com (به انگلیسی).
  2. "9GAG, Inc. Company Information". Bloomberg L.P.
  3. "9gag.com Site Info". Alexa Internet. Archived from the original on 22 March 2016. Retrieved 2017-11-22.