یواس‌اس اوماها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

یواس‌اس اوماها ممکن است به یکی از موارد زیر اشاره داشته باشد:

یو اس اس اوماها (CL-4) کشتی اصلی ناو جنگی سبک کلاس اوماها نیروی دریایی ایالات متحده بود. او در ابتدا به عنوان یک ناو جنگی پیشاهنگ طبقه بندی می شد. او دومین کشتی نیروی دریایی ایالات متحده بود که به نام شهر اوماها در نبراسکا نامگذاری شد، اولین کشتی اوماها بود که در سال 1869 پرتاب شد.

اوماها بیشتر دوران حرفه ای خود را در اقیانوس آرام گذراند. در این زمان ماموریت اصلی او آموزش بود و با کسب مداوم جوایز ناوگان در توپخانه و ارتباطات ثابت کرد که بسیار تواناست. او در طول سفرهای دریایی خود در زمان صلح، بنادر بسیاری را در سراسر اقیانوس آرام، مدیترانه و کارائیب ایجاد کرد و ستاره ها و مسیر ها را به نمایش گذاشت. در سال 1941، قبل از ورود ایالات متحده به جنگ، او به عنوان گشت بی طرفی در اقیانوس اطلس، مستقر در رسیف، برزیل منصوب شد. نزدیک به یک ماه قبل از ورود ایالات متحده به جنگ، او دونده محاصره آلمانی SS Odenwald را به اسارت گرفت، که برای آن ادعا می کند آخرین کشتی نیروی دریایی ایالات متحده است که پول "جایزه" دریافت کرده است.

پس از ورود ایالات متحده به جنگ، او به فعالیت های خود در حفاظت از کاروان ها در اقیانوس اطلس بین آمریکای جنوبی و غرب آفریقا ادامه داد. در این مدت او دو دونده آلمانی را غرق کرد و مسئول نجات بسیاری از خدمه بود که کشتی‌هایشان توسط زیردریایی‌های محور و مهاجمان تجاری غرق شده بودند. در سال 1944، او برای حمایت از عملیات اژدها، حمله به جنوب فرانسه، به سمت دریای مدیترانه رفت. پس از جنگ، او به سرعت مازاد تلقی شد و در فوریه 1946 در کارخانه کشتی سازی نیروی دریایی فیلادلفیا کنار گذاشته شد.