کوین ترودو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کوین ترودو
کوین ترودو در سال ۲۰۰۵
کوین ترودو در سال ۲۰۰۵
نام هنگام تولدکوین مارک ترودو
زادهٔ۱۹۶۲/۱۹۶۳ (۶۰–۶۱ سال)
لینن، ماساچوست، آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهنویسنده و شخصیت رادیو و تلویزیون
شناخته‌شده برایترویج پزشکی جایگزین، رژیم غذایی مشکوک و روش درمان های مالی
موسس اینترنشنال پول تور (بیلیارد)
اتهام(های) جناییکلاهبرداری، سرقت مالی، اهانت به دادگاه
توافقات نظارتی با کمیسیون فدرال تجارت و هشت دادستان کل ایالت برای ادعاهای نادرست و اظهارات گمراه کننده

کوین مارک ترودو (به انگلیسی: Kevin Mark Trudeau، ‎/tru:ˈdoʊ/‎; متولد۶فوریه۱۹۶۳)، یک کارآفرین، تاجر، نویسنده و بازیکن بیلیارد و گلف اهل آمریکا است. او با استفاده از برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی اقدام به ترویج اطلاعات در زمینه سلامت، رژیم غذایی و مشاوره مالی کرد اما در نهایت اقدامات او منجر به شکایت شرکت‌های داروسازی و اعضای انجمن به عنوان تقلب شد.او همچنین به دلیل توهین به دادگاه برای ۱۰ سال محکوم به زندان شد.

اوایل زندگی[ویرایش]

کوین ترودو در لینن، ماساچوست، متولد شد و تحصیلات خود را در دبیرستان سن مری که یک دبیرستان خصوصی مخصوص کاتولیک‌ها در شهر لینن است، ادامه داد. او در سال ۱۹۸۱ از طرف مدرسه محل تحصیلش به عنوان یکی از آینده دارترین استعدادهای مدرسه معرفی شد.[۱]

ترک تحصیل و شروع تجارت کوین ترودو[ویرایش]

کوین ترودو تحصیلات خود را در دبیرستان سن مری که یک دبیرستان خصوصی مخصوص کاتولیک‌ها در شهر لین است ادامه داد. او در سال ۱۹۸۱ از طرف مدرسه محل تحصیلش به عنوان یکی از آینده دارترین استعدادهای مدرسه معرفی شد.

پس از اتمام مقطع دبیرستان بود که متوجه شد ادامه تحصیل باعث کسب موفقیت و ثروتی که او در آرزوی آن آست نمی‌شود. به همین دلیل دست از ادامه تحصیل کشیده و با تعدادی از دوستانی که داشت مشغول به دست فروشی و پس از آن خرید و فروش خودرو و کسب درآمد از این طریق شد.[۲]

شبکه جهانی اطلاعات[ویرایش]

همزمان با ارائه سمینار آرزوی تو دستور توست او اقدام به بنیان‌گذاری یک گروه خصوصی به نام ” شبکه جهانی اطلاعات ” (Global Information Network) کرد، این گروه به صورت مختصر ” جی آی ان ” یا ” GIN ” نیز خوانده می‌شود.[۳]

اساس کار شبکه جهانی اطلاعات ایجاد دسترسی مردم عادی به اطلاعات سطح بالا در زمینه موفقیت، تجارت، کسب ثروت و … بود. بنیان‌گذاران جی آی ان ۳۰ نفر میلیاردر مشهور بودند (۲۹ نفر + کوین ترودو) این افراد نیز همگی عضو گروه‌های مخفی آمریکا هستند.

در این دوره کوین ترودو از مبالغ حق عضویت اعضای این گروه درآمد بسیار زیادی کسب کرد اما این درآمد بیشتر صرف پیشبرد شبکه جهانی اطلاعات و برگذاری سمینارها و تورهای تفریحی با کشتی‌های کروز شد. (شبکه جهانی اطلاعات فعال بوده و سمینارهای مناسبی را در سراسر جهان برگزار می‌کند) در همین سال کوین ترودو یک رادیو اینترنتی را نیز ایجاد کرد و از طریق آن تعدادی پادکست صوتی ضبط و برای اعضای شبکه جهانی اطلاعات و عموم مردم ارسال کرد. این پادکست‌های صوتی با زمانی حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به صورت سریع و خلاصه اسرار کسب ثروت، قانون جذب و تجارت موفق را برای شما فاش می‌کنند.

ده سال زندانی[ویرایش]

در سال ۲۰۱۴ او مجدد به دلیل محتوای ارائه شده در کتاب درمان کاهش وزن ملزم به پرداخت ۳۷٫۶ میلیون دلار جریمه شد.

همچنبن به دلیل تمسخر دادگاه به ۱۰ سال زندان محکوم گشت.

دو جرم برای او در نظر گرفته شده، اولین جرم این است که او بدون داشتن مدرک پزشکی در این کتاب دارو تجویز کرده‌است و جرم دوم ذکر می‌کند او علاوه بر این که بدون داشتن مدرک پزشکی دارو تجویز کرده‌است بلکه این کار را از روی عمد و با برنامه‌ریزی قبلی انجام داده‌است. جرم دوم مستقیماً از طرف فدرال برای او در نظر گرفته شده و به همین دلیل قابل بخشش نیست.

حقوق انتشار کتاب‌های او به یک سازمان داده شد تا با درآمد حاصل از آن پول کسانی که کتاب کاهش وزن او را خریده و ناراضی بودند، پس داده شود! و این شرکت در سال ۲۰۱۵ مبلغی معادل ۸ میلیون دلار را بازپرداخت کرد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "WHY MY SON WENT BAD; Trouble Began With Adoption, Self-Help Guru Says". Boston Herald. 2005-09-26. Archived from the original on March 16, 2008. Retrieved 2010-12-07.
  2. زندگینامه کوین ترودو زندگینامه کوین ترودو بایگانی‌شده در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine
  3. «سایت کوین ترودو». سایت کوین ترودو. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۲-۲۹.
  4. قانون جذب جادویی کوین ترودو قانون جذب کوین ترودو