کودک شو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کودک شو
پوستر رسمی کودک شو
ژانرمسابقه، خانوادگی
کارگردانرضا نصیری شهرضایی
مجریپژمان بازغی (فصل۱ تا ۳ و ۵)
حمید گودرزی (فصل۴)
ملیکا شریفی نیا (فصل۶)
آهنگ پایانهومن گامنو (فصل۲ تا ۴)
نیما رئیسی (فصل۶)
کشور سازندهایران
زبان اصلیفارسی
شمار فصل‌ها۶
شمار قسمت‌ها۹۰+
تولید
تهیه‌کننده‌هاعلی نصیری شهرضایی
ابوذر پورمحمدی
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه نسیم
فرمت تصویرSDTV 576i
نخستین نمایش۳۰ اسفند ۱۳۹۵

کودک شو مسابقهٔ تلویزیونی خانوادگی به کارگردانی رضا نصیری شهرضایی و تهیه کنندگی مشترک رضا نصیری شهرضایی، علی نصیری شهرضایی و ابوذر پورمحمدی است که از شبکه نسیم پخش می‌شود. این برنامه بیش از سه فصل با اجرای پژمان بازغی به روی آنتن رفته‌است که وی در میانه‌های فصل چهارم جای خود را به حمید گودرزی داد. در بهمن ماه ۱۴۰۲ و در زمان مدیریت سید محمدرضا خوشرو اجرای این برنامه را ملیکا شریفی نیا عهده‌دار شد.[۱]

برنامه[ویرایش]

پروژه کودک شو در چارچوب یک برنامه با گونه «مسابقه - بازی» است که رقابتی را بین کودکان سه تا پنج سال و والدینشان با محوریت پیوند بین دنیای کودکان و خانواده‌هایشان برگزار می‌کند.[۲]
کودک شو را یک مجری از ابتدا تا انتها، هدایت می‌کند. در این برنامه علاوه بر بخش رقابتی، چهره‌هایی از بخش‌های گوناگون چون بازیگران سینما، تلویزیون، خوانندگان، فعالان حوزه موسیقی و … نیز به همراه فرزندانشان حاضر می‌شوند. در هر قسمت این مسابقات هم برنامه‌هایی برای مهمان در نظر گرفته شده‌است.

این برنامه‌ها عبارتند از: ابتدا با خانواده‌ها آشنا می‌شویم. سپس با بچه‌ها. بعد به اتاق بازی رفته و ستاره کسب می‌کنیم. قبل از اینکه بازی را شروع کنیم، مجری یک سؤال می‌پرسد و پدر و مادر بر اساس تجربه خودشان جواب می‌دهند.

در هر مرحله ستاره طلایی و قرمز به دست می‌آوریم.

مرحله دوم و چهارم بازی مشترک بین پدر و مادر است.

مرحله سوم سؤالات مشترک بین پدر و مادر است. در این مرحله یا پدر و پدر می‌روند، یا مادر و مادر، یا مادر و پدر، یا پدر یا مادر می‌روند. سؤالات را خود پدر و مادر طرح می‌کنند و اگر مساوی شد، مجری یک سؤال مشترک می‌پرسد تا معلوم شود چه کسی ستاره طلایی و قرمز را می‌برد.

مرحله پنجم و آخر، سؤال از فرزندانشان می‌پرسد. پنج تا سؤال. حداقل سه تا از سؤالات درست جواب بدن ستاره طلایی گیرش می‌آید مگر نه ستاره قرمز. این سؤالات را قبلاً از دختر و پسرشان می‌پرسند.

هر کی ستاره طلایی بیشتری گیرش بیاید به مرحله فینال می‌رود. و اگر مساوی شود هر دو تا خانواده به مرحله فینال می‌روند. هر ستاره طلایی دو فرصت که کل فرصت‌ها پانزده فرصت است. زیر صفحه‌هایی که نوشته شده کودک شو، یکی ستاره طلایی، سه تا بمب، دو تا سؤال و نه تا شمش طلا. جمعاً پانزده تا می‌شود. این مرحله فینال است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. ایران، عصر (۱۴۰۲/۰۹/۰۵–۱۹:۰۳). «قطع همکاری تلویزیون با پژمان بازغی و عوامل برنامه کودک شو؛ زدن آخرین میخ بر تابوت جذب مخاطب». fa. دریافت‌شده در 2023-11-27. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  2. مسعودی، بهناز شیخی ابو (۲۰۱۷-۰۲-۱۱). «پیش تولید «کودک شو» آغاز شد/ شروع ضبط از ابتدای اسفندماه - خبرگزاری مهر - اخبار ایران و جهان». خبرگزاری مهر. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۱۷.
  3. «کودک شو _3». شبکه نسیم. ۲۰۱۸-۱۲-۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۱۷.