کنیسه شیطان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در نامه‌ها به کلیساهای اولیه مسیحی سمورنا و فیلادلفیا در مکاشفه ۲: ۹ و ۳: ۹، به کنیسه شیطان اشاره شده و هر بار به گروهی اشاره شدهکه کلیسایی را آزار می‌دهند «که می‌گویند یهودی هستند و ما نیستیم».

به‌طور گسترده پذیرفته شده‌است که این اشاره به گروه خاصی از یهودیان بی اعتقاد دارد که با عیسی مخالف بودند.[۱] این آیه غالباً برای توجیه نفرت از همه یهودیان یا زیرمجموعه‌های خاص یهودیان امروزی مورد استفاده قرار گرفته‌است که دانشوران دانشگاهی آن را عموماً بی اعتنا به متن کتاب مقدس و واقعیت یهودی بودن عیسی و مؤلف مورد گمان کتاب مکاشفه می‌دانند.[۲]

روایت کتاب مقدس[ویرایش]

در مکاشفه ۲، آیه ۸ " و به فرشته کلیسای در اسمیرنا بنویس که …"، آیه ۹ " اعمال و تنگی و مُفلسی تو را می‌دانم، لکن دولتمند هستی، و کفر آنانی را که خود را یهود می‌گویند و نیستند بلکه از کنیسه شیطانند.. " مکاشفه ۳، آیه ۷ "و به فرشته کلیسای فیلادلفیا بنویسید …" آیه ۹ "اینک، می‌دهم آنانی را از کنیسه شیطان که خود را یهود می‌نامند و نیستند بلکه دروغ می‌گویند. اینک، ایشان را مجبور خواهم نمود که بیایند و پیش پایهای تو سجده کنند و بدانند که من تو را محبّت نموده‌ام. "

منابع[ویرایش]

  1. "What is the synagogue of Satan in Revelation?". GotQuestions.org (به انگلیسی). Retrieved 2020-05-18.
  2. ""Jews are the children of Satan" and the danger of taking biblical passages out of context". www.cbsnews.com (به انگلیسی). Retrieved 2020-05-18.