پرش به محتوا

پیش‌نویس:نیک رابینسون(paperfolder)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نیک رابینسون (متولد 8 ژانویه 1957 در Burnham-on-Sea ، انگلیس ) استاد اوریگامی انگلیسی است. وی در سال 2004 توسط انجمن اریگامی انگلیس به نشان فرانسه سیدنی اعطا شد و عضو افتخاری انجمن اوریگامی انگلیس است .

وی در طول زندگی حرفه ای خود یک کالیدوسکوپ از پروژه ها را تا کرده است ، اما به ظروف تاشو ، ماسک ها و طرح های ساده علاقه مند می شود. رویکرد او به اریگامی این است که به جای نمایش واقعی تر ، با استفاده از حداقل چین و چروک ها موضوع اصلی را به تصویر بکشد. او به طور فعال با جنبش تعلیمی تاشو درگیر است ، که هدف آن ترویج مطالعه دانشگاهی تاریخچه تا کردن کاغذ و آموزش آن است. [۱]

انتشارات[ویرایش]

رابینسون نویسنده ای کتاب های اوریگامب نیز هست و نزدیک به 70 کتاب اریگامی نوشته است. برخی از کتاب های نوشته شده توسط رابینسون عبارتند از:

همچنین می توانید نمودارهای تاشو برخی از مدلهای اصلی رابینسون را در وب سایت شخصی وی پیدا کنید .

درس دادن[ویرایش]

رابینسون یک معلم باتجربه اریگامی است که از سال 1984 کلاسهای اوریگامی را به کودکان و بزرگسالان آموزش داده است. وی در مدارس ، باشگاه های جوانان ، بیمارستان ها ، گالری های هنری ، زندان ها ، کتابخانه ها و مراکز خرید در انگلیس کار کرده است. وی همچنین در آمریکا ، ایرلند ، فرانسه ، آلمان ، اتریش ، سوئیس ، اسپانیا ، کاتالونیا ، ایتالیا ، امارات متحده عربی و ژاپن درباره اوریگامی تدریس و سخنرانی کرده است.

کار تجاری[ویرایش]

رابینسون در طول زندگی حرفه ای خود از مهارت های اریگامی خود در بسیاری از پروژه های تجاری استفاده کرده است ، از جمله ایجاد یک جایزه برای جوایز طراحی و تولید کتاب انگلیس و طراحی مدل های تبلیغات "Art Attack" Kelloggs. وی همچنین با Verve Clicquot ، موزه ویکتوریا و آلبرت ، N-Power ، زیراکس ، ریبنا ، پنگوئن ، گوگل ، روزنامه گاردین ، وادینگتون ، نورسکه اسکوگ ، خانه چتسورث ، بیبی ، ساپی و بسیاری دیگر همکاری کرد. وی همچنین به عنوان بخشی از تلاش برای ترویج کتابی به نام "The Airman" از Eion Colfer مدل های اریگامی را ایجاد کرد.

زندگی شخصی[ویرایش]

رابینسون در شفیلد ، یورکشایر زندگی می کند. گرچه او از بیش از 30 سال به عنوان یک معلم حرفه ای اریگامی کار می کند ، اما رابینسون قبلا یک نوازنده حرفه ای بود و با Typhoon Saturday ، the Comsat Angels و Neil Ardley اجرا می کرد .

او هنوز هم به عنوان یک گیتاریست "حلقه دار" بازی می کند که به طور گسترده در صحنه موسیقی بداهه شفیلد کار می کند. آخرین اکران وی "Cotyledon" با نام گمشده باغ است. [۲] رده:زادگان ۱۹۵۷ (میلادی) رده:افراد زنده

  1. http://www.foldingdidactics.com
  2. http://www.englishelectricrecords.net/artists/lost-garden/